Redukcja do pierwszego biegu

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez vett20 » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:11

Witam :)
Czy próbowaliście kiedyś wrzucić "1" przy np. zbliżaniu się do świateł? Problem polega na tym, że mój samochód ma tendencję do szarpania i duszenia się na dwójce podczas jazdy w korku (szczególnie na zimnym silniku). Jazda taka, jaka była sugerowana chyba każdemu podczas nauki jazdy nie jest zbyt dynamiczna (chodzi tu o to, że pierwszy bieg można wbić jedynie gdy auto stoi w miejscu, a zatrzymywanie pojazdu, żeby wbić jedynkę może być uciążliwe dla innych kierowców :) ). Tak więc czy można przy prędkości 7-10 kmh wbić jedynkę bez zgrzytów? Należy w tym celu stosować międzygaz? Jestem ciekawy waszych opinii 8)
vett20
 
Posty: 5
Dołączył(a): piątek 20 czerwca 2014, 09:58

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:15

Czy próbowaliście kiedyś wrzucić "1" przy np. zbliżaniu się do świateł?


Zawsze tak robię, u mnie w aucie jedynka wchodzi około 5-7 km/h, jeśli nie jeździsz maluchem dużym fiatem lub polonezem, to włączenie jedynki w trakcie powolnej jazdy nie powinno spowodować problemów.

chodzi tu o to, że pierwszy bieg można wbić jedynie gdy auto stoi w miejscu, a zatrzymywanie pojazdu, żeby wbić jedynkę może być uciążliwe dla innych kierowców


Jeden z dogmatów na L-ce nie mający teraz już żadnego logicznego wytłumaczenia.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Anett » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:26

A po co wrzucasz jak dojeżdżasz do świateł? Jeśli musisz się zatrzymać to przy 10000 obrotów> sprzęgło w podłogę i dusić się nie będzie
Nie ma problemu z wrzuceniem jedynki tylko wystarczy trochę wprawy. Na "sucho" popróbuj zmieniać najpierw a potem ci może będzie łatwiej.

Jeżeli nie wymaga zatrzymania ew się zatrzymasz a masz na 2 to sprzęgło puszczasz i trochę gazu więcej dodajesz i spokojnie ci ruszy
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez lith » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:43

jak Borys_q pisze - jak nie jeździsz maluchem to masz normalnie synchronizowaną jednkę i możesz z niej korzystać jak z każdego innego biegu.

@Anett
Jak się uprzesz to i z piątki bez gazu ruszysz... ale na drodze liczy się często jeszcze coś takiego jak dynamika ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 lipca 2014, 11:59 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 11:53

Jeżeli nie wymaga zatrzymania ew się zatrzymasz a masz na 2 to sprzęgło puszczasz i trochę gazu więcej dodajesz i spokojnie ci ruszy


Potem zdziwienie, że sprzęgło padło przy 100 tys, a na forumach piszą, że maja 300 i oryginalne sprzęgło.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez RossoneriDevil » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:31

Przecież można dojechać do świateł nawet na tej trójce i się zatrzymać...po co redukować? :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Anett » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:33

lith napisał(a): @Anett
Jak się uprzesz to i z piątki bez gazu ruszysz... ale na drodze liczy się często jeszcze coś takiego jak dynamika ;)


Z 2 mam pewność że ruszę bez szarpnięć etc . O moją dynamikę to ty się nie martw. Ja tego przestrzegam... Oj jeszcze byś się zdziwił :D

RossoneriDevil - no wiadome. Na każdym biegu się da. W odpowiednim momencie wcisnąć sprzęgło by nie zdławić silnika i nie ma problemu
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez lith » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:43

Ja mam pewność, ze z jedynki ruszę bez szarpnięć kiedy użyję jej w odpowiedniej sytuacji.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Anett » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:44

Jeśli ktoś umie wyczuć auto to nie ma większych problemów...
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:45

Można też na luzie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 14 lipca 2014, 12:54 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez Anett » poniedziałek 14 lipca 2014, 12:50

Każda opcja dobra tylko by potrafić z niej skorzystać. Niektórzy nie zrozumieją tego i na siłę męczą się z redukcją biegów a to nie potrzebne.
Widziałam jak moja kol z 3-2-1 i dopiero luz na światłach
I po co się męczyć?
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Redukcja do pierwszego biegu

Postprzez papadrive » poniedziałek 14 lipca 2014, 22:49

Nie wszystkie auta jednakowo reagują na redukcję do 1 przy bardzo małych prędkościach. Przy krótkich przełożeniach prędkość rzędu 5-7 km/h taka czynność "odwzajemni" się niemiłym szarpnięciem. Z kolei przy skrzyniach o dłuższych biegach pozwoli bez problemu wrzucić jedynkę nawet i przy 15- 20 km/h. Obecnie jeżdżę dieslem, którym nie da się na 2 biegu jechać powolutku, muszę redukować do 1. Wcześniej miałem (i nadal czasami jeżdżę) benzynę o krótkich przełożeniach i jedynka tylko po zatrzymaniu ewentualnie tempo żółwia. :wink:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości