Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silnika.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez papadrive » wtorek 15 lipca 2014, 21:53

Hoplon napisał(a):Co do wciągania oleju, mogą to być nie tylko pierścienie. Ale też gniazda zaworowe. Nie wiem natomiast jak jest z silnikami w astrach. Mam raczej doświadczenia z Mazdą ;]

Nie tyle gniazda, co prowadnice. Wymiana uszczelniaczy na prowadnicach, ewentualnie całych prowadnic, powinna pomóc. No chyba, że cały silnik kwalifikuje się do remontu/wymiany. :?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » wtorek 15 lipca 2014, 23:48

Silnik ładnie pracuje, ponoć. gaz był regulowany, ale wiadomo, jeden się przyłoży do roboty, a drugi nie....może jest coś o czym warto wiedzieć, ale nie powiedzą, bo po co :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Baranek » czwartek 17 lipca 2014, 10:28

RossoneriDevil napisał(a):Zacznę od tego oleju, wczoraj dolałem bo aż sucho było ...


No właśnie sprawdzaj często stan oleju. Sucho było - to znaczy nic na bagnecie nie było? Jeśli tak to znaczy, że prawdopodobnie bierze ci olej lub baaardzo dawno nie sprawdzałeś...

Teraz po dolewce widać coś na bagnecie?
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » czwartek 17 lipca 2014, 15:11

Nie tyle gniazda, co prowadnice. Wymiana uszczelniaczy na prowadnicach, ewentualnie całych prowadnic, powinna pomóc.


Podobno w Oplu to da się zrobić bez ściągania głowicy, ale jakoś 3 mechów się pytałem żaden nie chciał się podjąć, jak masz ściągać głowicę to już lepiej zrobić wszystko.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » piątek 18 lipca 2014, 03:33

Teraz po dolewce widać coś na bagnecie?

Dolałem litr, i było widać na koniuszku, teraz kupiłem 4 L baniak i dolałem więcej, ale nie sprawdzałem ponieważ samochód cały czas w ruchu. Sprawdzę przed pracą i zobaczę po 1000 km .
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » piątek 18 lipca 2014, 09:01

Unikaj wlewania zimnego oleju do gorącego silnika, teraz te wszystkie odlewy takie delikatne robią.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » piątek 18 lipca 2014, 12:53

Litr dolałem na gorąco :/
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » piątek 18 lipca 2014, 14:17

Nic pewnie się nie stało ale lepiej odczekać aż silnik się ostudzi, sprawdzanie oleju na silniku który przed chwilą pracował daje przekłamane rezultaty (z rozrządu długo olej do miski ścieka) .
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Baranek » piątek 18 lipca 2014, 14:55

Są trzy szkoły sprawdzania oleju:
Pierwsza - sprawdzać zawsze na zimnym silniku.
Druga:
Sprawdzać na ciepłym ok. 5 minut po wyłączeniu silnika.
Trzeci:
lub 10 minut po wyłączeniu silnika.



Sprawdź w instrukcji obsługi jak zaleca producent twojego modelu samochodu.
Kiedyś też myślałem że tylko na zimnym się sprawdza. Ale każdy producent określa jak należy sprawdzać. I tego trzeba się trzymać. Dlaczego? Bo niektórzy producenci chcą żeby gdy jeszcze cały olej nie ścieknie z różnych zakamarków sprawdzać jego stan. Tak jest np. u mnie w Saabie.

W każdym razie jeśli dolałeś litr oleju i dopiero pojawił się na końcówce bagnetu to dziękuj Opatrzności, że masz całe panewki jeszcze.
Sprawdzaj teraz często olej, bo drugi raz może się już nie udać i jak zapali ci się czerwona kontrolka to będzie po zabawie :)
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » piątek 18 lipca 2014, 23:34

Teraz jak dolałem to mam delikatnie ponad....;)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Baranek » poniedziałek 21 lipca 2014, 12:11

Jak delikatnie ponad max to jeszcze pół biedy. I tak pewnie ci zaraz spadnie. W każdym razie obserwuj i daj znać ile ci ubyło i na jakim dystansie.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » poniedziałek 28 lipca 2014, 14:33

Z moich ostatnich doświadczeń z zamulającym i do tego szarpiącym Z16xe, cokolwiek się zaczyna dziwnego dziać to sprawdź czy jest przejście po przewodzie masowym biegnącym od przodu silnika do przedniej grodzi, jak on pęknie lub jest skorodowany to czujniki głupieją.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » wtorek 29 lipca 2014, 06:26

Gdybym tylko wiedział który to :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » wtorek 29 lipca 2014, 09:14

Jak otworzysz maskę masz go przed nosem, taka płaska miedziana plecionka idzie z bloku silnika do śruby mniej więcej przy zamku pokrywy silnika, tylko bardziej na środku.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez szymon1977 » wtorek 29 lipca 2014, 10:56

RossoneriDevil napisał(a):...następnego dnia bądź za parę godzin odpalam auto i ruszam, ( na benzynie) to czuje się jakbym ruszał z trzeciego biegu. po chwili sytuacja się normuje, ale i tak jest cos nie tak do końca.
Ja bym zaczął od kabli do świec. Wymiana starych sparciałych na nowe potrafi zdziałać cuda. Jakbyś cały silnik wymienił. Ale niestety na zużycie oleju nie wpływa. Typowy objaw to dajesz gaz do dechy, silnik robi yyy... a przyspiesza, jakbyś gaz ledwie muskał.

Jak w ciemnym garażu zajrzysz pod maskę to czasem widać iskierki skaczące przy samych świecach. Możesz spróbować docisnąć - ale TYLKO NA WYŁĄCZONYM SILNIKU.

A może same świece trzeba wymienić na takie do gazu?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości