Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silnika.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silnika.

Postprzez RossoneriDevil » sobota 21 czerwca 2014, 04:25

Witam, jakie są objawy podczas użytkowania, jeżeli byłoby coś nie tak z cylindrami?

Montowałem ostatnio gaz, zrobiłem około 300 km.
Mam takie wrażenie, że gdy skończę jeździć na gazie, normalnie gaszę silnik, a następnego dnia bądź za parę godzin odpalam auto i ruszam, ( na benzynie) to czuje się jakbym ruszał z trzeciego biegu. po chwili sytuacja się normuje, ale i tak jest cos nie tak do końca.....
Gaz jeszcze nie jest pewnie do końca wyregulowany bo za 1000 Km mam do nich przyjechać jeszcze raz, ale coś czuje że to nie pomoże.....
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez konradt1994 » sobota 21 czerwca 2014, 14:51

Silnik bierze olej ?
konradt1994
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 10 czerwca 2014, 12:13

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » sobota 21 czerwca 2014, 16:54

nie sprawdzałem teraz, ale tydzień wcześniej czy dwa, było w normie.....
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Radhezz » sobota 21 czerwca 2014, 19:06

RossoneriDevil napisał(a):nie sprawdzałem teraz, ale tydzień wcześniej czy dwa, było w normie.....

W pewnych (skrajnych) przypadkach to widać jak na dłoni po uruchomieniu silnika jeśli spaliny są białe/siwe to przepala olej.

Jeśli chcesz mieć pogląd na stan jednostki napędowej pojedź do warsztatu gdzie wykonają Ci pomiar ciśnienia w cylindrach. Tyle że jeśli wyjdą jakieś faktycznie duże problemy (ciśnienie nie może być za niskie, i we wszystkich cylindrach powinno być mniej więcej równe) to przyczyna może być trudna do zdiagnozowania bez ściągnięcia głowicy... a to są koszty, oj są...

Tak poza tym to pogłoski jakoby LPG niszczyło silniki są mocno przesadzone - moje auto nakulało z gazem ponad 140 tys. km (całkowity przebieg 306 tys. km) i dalej pali kapcia :mrgreen: Zastanawiam się jednak o jakiej instalacji gazowej (generacja) mówimy i o jakim aucie, bo są takie które LPG nie lubią.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » sobota 21 czerwca 2014, 19:11

Jest to Opel Astra G z 2000 roku jednostka 1.6/101
W sumie rzadko ją kręcę powyżej trzech tysięcy, może powinienem zacząć...?

Gaz to jest instalacja BRC Sekwencja.
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Radhezz » sobota 21 czerwca 2014, 19:35

RossoneriDevil napisał(a):Jest to Opel Astra G z 2000 roku jednostka 1.6/101
W sumie rzadko ją kręcę powyżej trzech tysięcy, może powinienem zacząć...?

Gaz to jest instalacja BRC Sekwencja.

Instalacja odpowiedniej generacji dobrej firmy - sam mam BRC.

Astra G utkwiła mi w pamięci właśnie jako jedno z pierwszych aut na rynku oferowanych z fabryczną instalacją LPG, do tego właśnie w silnikach 1.6, czyli raczej LPG nie ma tu nic do rzeczy.

Odczyt błędów i potem ew. pomiar ciśnienia sprężania.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » sobota 21 czerwca 2014, 22:03

W Astrze pierścienie olejowe masz na pewno do wymiany, te silniki tak mają, ale raczej bym szukał w czym innym problemów(wtryski benzynowe, lambda, krokowiec), jakby Asterka ci olej paliła byś zauważył mi potrafił 2 litry mineralnego na 1000 spalić potrafił. Co do ewentualnego remontu jakbyś był z pomorskiego to bym ci polecił gościa co mi za 1,8 kpln zrobił pierścienie szlify rozrząd, i w ogóle silnik nowe życie dostał.

Ps jaki dokładnie masz silnik, nie wszystkie 1,6 lubiły gaz, ja mam z16xe, ten jak narazie ma na gazie 70 tys zrobione 10 po remoncie (palił olej już przed gazem) i jest dobrze.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » niedziela 22 czerwca 2014, 00:07

Również mam Z16XE.
Obym nie musiał robić żadnego remontu, zjadłoby mnie to, niedawno wymieniałem pompę wspomagania, 850 ustrojstwo i 430 robota:/ Koledzy mówią że drogo, ale czy ja wiem... na 12 miesięcy mam gwarancje....
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » niedziela 22 czerwca 2014, 00:12

Jak nie pali zatrważających ilości oleju to raczej usterka jest gdzie indziej, ile masz km najechane??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » niedziela 22 czerwca 2014, 00:15

Ponoć 150 000 mniej więcej tyle jest na liczniku, samochód kupiłem od dziadka który wcześniej kupił od radcy prawnego, dziadek jeździł nim ok 6 lat....
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Mieeetek » czwartek 26 czerwca 2014, 07:46

RossoneriDevil napisał(a):Witam, jakie są objawy podczas użytkowania, jeżeli byłoby coś nie tak z cylindrami?

Montowałem ostatnio gaz, zrobiłem około 300 km.
Mam takie wrażenie, że gdy skończę jeździć na gazie, normalnie gaszę silnik, a następnego dnia bądź za parę godzin odpalam auto i ruszam, ( na benzynie) to czuje się jakbym ruszał z trzeciego biegu. po chwili sytuacja się normuje, ale i tak jest cos nie tak do końca.....
Gaz jeszcze nie jest pewnie do końca wyregulowany bo za 1000 Km mam do nich przyjechać jeszcze raz, ale coś czuje że to nie pomoże.....


Pojeździj dzień na PB i wtedy sprawdź, jak nic sterownik silnika zmienił ustawienia i silnik jest zamulony na LPG.
Jak sam piszesz instalacja jest nowa, jedź do gazownika który zakładał i przedstaw swoje wątpliwości.


Radhezz napisał(a):W pewnych (skrajnych) przypadkach to widać jak na dłoni po uruchomieniu silnika jeśli spaliny są białe/siwe to przepala olej.


Gdy silnik bierze olej spaliny są koloru niebieskiego
Mieeetek
 
Posty: 11
Dołączył(a): czwartek 26 czerwca 2014, 07:13

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Baranek » piątek 11 lipca 2014, 12:41

To, co napisałeś sugeruje, że są problemy, gdy silnik jest zimny. Więc tu najpierw szukaj przyczyny. Czyli - któryś z czujników może coś przekłamywać i np. przy zimnym silniku twoja Astra podaje za dużo paliwa i silnik się "dusi". Może to być jakiś czujnik temperatury, przepływomierz (nie wiem czy jest w astrze). Wreszcie może któryś z wężyków podciśnienia ci spadł i jakieś lewe powietrze się dostaje. Warto to sprawdzić.
Pierścienie - czy do wymiany - to sprawdzaj przede wszystkim poziom oleju. Jeśli ubywa sporo oleum np. pół litra/1 tys. km - to jest szansa, że pierścienie do wymiany. Ale to po sprawdzeniu czy ubywa oleju. Popatrz też jak rano odpalasz samochód czy nie unosi się chmura dymu za tobą - jeśli tak, to mogą być do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Ale ja szukałbym problemu w czujnikach najpierw. W następnej kolejności (bo piszesz że to rano na benzynie) zastanowiłbym się czy nie jest to związane z pompą paliwa która albo dogorywa (taki jest objaw, że po porannym odpaleniu słabo się startuje) albo np. w układzie paliwowym zaworki źle działają i paliwo się cofa.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez reassor » wtorek 15 lipca 2014, 10:32

Sprawdź też kulturę pracy na jałowych obrotach. W momęcie gdy występuje mulenie zobacz jak się zachowuje silnik fizycznie - zajrzyj pod maskę.
Jak silnik rzuca to prawdopodobnie w danym momencie któryś z cylindrów nie pali (tu może być wiele przyczyn). A jak się zagrzeje to przełącz na gaz/ bęzynę i powtórz oględziny.

Jeśli to cylindry to najpierw zrób silnik a potem mieszaj w gazie :)
Kat.B - 24.02.2012 - Kat.B zdane :) (Mobilek Tychy)
Kat.A - 10.02.2016 - Teoria 71/74 (1 raz) :) (Radmar Tychy)
Kat.A - 11.04.2016 - Praktyka (1 raz) :) (Radmar Tychy)
Avatar użytkownika
reassor
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela 23 października 2011, 18:54
Lokalizacja: Tychy

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez RossoneriDevil » wtorek 15 lipca 2014, 12:38

Zacznę od tego oleju, wczoraj dolałem bo aż sucho było ...
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Jakie objawy spadku ciśneinia w cylindrach w pracy silni

Postprzez Borys_q » wtorek 15 lipca 2014, 12:55

eśli ubywa sporo oleum np. pół litra/1 tys. km - to jest szansa, że pierścienie do wymiany.


Dla Z16XE pół litra na tyś km to normalne zużycie, dla tych silników powyżej litra świadczy o usterce.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości