Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » poniedziałek 02 czerwca 2014, 10:48

Z racji, że wielu tu doświadczonych więc prosze o opinie.

Od razu dodam, że mamy do czynienia ze słabym autem, silnik 1.2, 75 km, benzyniak. Z moich obserwacji wynika, że lepiej na niższym biegu (trójce) i nawet powiedzmy ciągnąć do tych 2,5/3 tyś. obrotów i na minimalnie wciśniętym gazie niż na czwórce rozpędzić się przed górką bo potem w połowie wzniesienia i tak zdycha i nie ma mocy.

I druga opcja, strome kręte wzniesienie. Więc jak, lepiej sobie przed wjechaniem przygotować niższy bieg i ciągnąć na nim na minimalnie wciśniętym gazie i przynajmniej mieć tą rezerwę, że w razie czego depnę gaz i auto przyspieszy, czy wjeżdżać w miarę rozpędzonym na wyższym biegu i ewentualnie jak będzie zdychać to redukować na niższy w trakcie podjazdu pod górę? Dodam jeszcze, że jak jest załadowany w 3-5 osób to redukcja pod górę to masakra jest :D

Jak jest fachowo, jak lepiej dla auta, silnika, skrzyni, jak się powinno to robić?
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Makabra » poniedziałek 02 czerwca 2014, 14:52

Pod górkę jak widzisz że możesz się przed nią rozpędzić to na wysokim biegu i rozpędzony. Jak obroty zaczną spadać szybka redukcja żeby obroty wzrosły. Jak się nie można rozpędzić przed wzniesieniem to od razu niski bieg i wysokie obroty. Trzeba czuć że jeszcze można coś przyspieszać jak się doda gazu :)
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » poniedziałek 02 czerwca 2014, 23:03

Dobra, dzięki za odpowiedź, będę próbował tak :P Prawko robiłem na mocniejszym aucie i jednak w słabszym całkiem to inaczej chodzi i w ogóle :D
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » wtorek 03 czerwca 2014, 14:47

Tak jak mówisz, tak od ok 2.5 tyś. obrotów czuć, że wtedy ma ,,kopa" :D

To nie jest tak, że mam problem generalnie z górkami, tylko z tymi bardziej skomplikowanymi :P Jak jade szybciej te 80 km/h na piątce, a zaraz musze zwolnić bo ostry zakręt i za nim stromy podjazd to wtedy mam problem. Wjeżdżam w niego te 60 km/h na czwórce, ale zaczyna sie wzniesienie i ledwo ciągnie na full gazie, czyli co wtedy wrzucać trójke od razu? Nie będzie szarpnięcia ani nic? Obroty są poniżej 2.5 tyś. więc chyba nie powinno, a na pewno na trójce by ciągnął :P Przynajmniej tak mi sie wydaje :P
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez lith » wtorek 03 czerwca 2014, 17:06

Ja tam jakimś autorytetem nie jestem, bo wykształcenia technicznego nie mam, ale z założenia nie jeżdżę na niskich obrotach przy których jeszcze auto 'nie ciągnie' z gazem w podłodze. Zanim docisnę to redukuję, żeby był jakiś efekt tego dociśniecia :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » wtorek 03 czerwca 2014, 19:29

No ja też nie, tylko tak próbowałem raz przez chwile sprawdzić czy da rade, ale nie , dlatego tak jak pisałem wcześniej, niższy bieg, wyższe obroty i minimalne wciskanie gazu i czuć, że ciągnie. Ale jak przy wyższej prędkości zredukuje bieg w dół mimo niskich obrotów to mi nie przyhamuje mocno silnikiem ani nic? Bo coś mi sie widzi, że tak.
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez lith » wtorek 03 czerwca 2014, 19:38

No to już wszystko kwestia na ile umiejętnie zredukujesz. Tak samo jak przy wyprzedzaniu :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » wtorek 03 czerwca 2014, 19:57

Czyli jak to zrobić? :D Bo moge poczekać, aż prędkość spadnie ale po co, a trójke wrzucać przy 60 km/h to chyba nie najlepszy pomysł mimo obrotów poniżej 2 tyś.? Problem mam jak mam od trzech osób wzwyż i nie moge tego wyczuć, inna sprawa, że rzadko sie to zdarza wozić tyle osób i nie ma jak wprawy nabrać więc pytam doświadczonych :P
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez lith » wtorek 03 czerwca 2014, 20:08

Płynnie i z wyczuciem. Na pewno wszystko zależy od skrzyni, ale raczej nagłego hamowania po wrzuceniu 3ki przy 60, czy 90 km/h bym się nie spodziewał. obroty pójdą w górę, a auto zacznie powoli zwalniać jak nie wciśniesz gazu. Ostatecznie można próbować międzygaz stosować, ale ja nie widzę takiej potrzeby i nie stosuję.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » wtorek 03 czerwca 2014, 20:19

No ok, będę póbował jak będzie okazja i spróbuje wyczuć. Dzięki.
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez samotnyGeorge » wtorek 03 czerwca 2014, 21:20

Z tymi obrotami to różnie - mam starą mazdę z silnikiem 1.5 (Z5) i w takiej sytuacji przy 3k to już trzeba zmienić bieg.
Na niższy ;]

Największa wydajność jest w okolicach 4k - 5k rpm. 2.5k to raczej najbardziej ekonomiczny zakres...
samotnyGeorge
 
Posty: 101
Dołączył(a): niedziela 09 marca 2014, 13:37

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Makabra » środa 04 czerwca 2014, 01:04

samotnyGeorge napisał(a):Z tymi obrotami to różnie - mam starą mazdę z silnikiem 1.5 (Z5) i w takiej sytuacji przy 3k to już trzeba zmienić bieg.
Na niższy ;]

Największa wydajność jest w okolicach 4k - 5k rpm. 2.5k to raczej najbardziej ekonomiczny zakres...



Japoniec - kręci się na obroty :twisted:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez kombi » środa 04 czerwca 2014, 10:43

Czyli jak to zrobić? :D Bo moge poczekać, aż prędkość spadnie ale po co, a trójke wrzucać przy 60 km/h to chyba nie najlepszy pomysł
Czemu? Ja trójkę wrzucam i przy 100 km/h jak chcę szybko wyprzedzić.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez Grzego90 » środa 04 czerwca 2014, 11:22

Powyżej 3 tyś. obrotów to już nie ma mocy, ani nic, tylko silnik wyje :P

kombi napisał(a):Czemu? Ja trójkę wrzucam i przy 100 km/h jak chcę szybko wyprzedzić.


Bo jak wrzuce dwójke przy 30 km\h to czuć jak mi auto przyhamowywuje, i nie jest to takie klasyczne szarpnięcie jak bym za szybko sprzęgło odpuścił, tylko hamowanie, i stąd wywnioskowałem, że może sie to zdarzyć :P Chyba, że robić to z tzw. międzygazem, jak wspomniał lith wcześniej?
Grzego90
 
Posty: 246
Dołączył(a): poniedziałek 11 lutego 2013, 16:19

Re: Na jakim biegu pod strome wzniesienie?

Postprzez kombi » środa 04 czerwca 2014, 11:39

Grzego90 napisał(a):Powyżej 3 tyś. obrotów to już nie ma mocy, ani nic, tylko silnik wyje :P
Jakie auto, silnik, rok produkcji?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości