Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez RossoneriDevil » czwartek 29 maja 2014, 03:08

Olej ma wlany Castrol 10W40.
Rozmawiałem również z użytkownikiem opla, którego również ojciec (mechanik) jeździł oplem.
Problem polega na jakimś zasysaniu powietrza czy cos takiego przy silnikach 16V. że to normalne że na pierwszym biegu do 2500 muli, a później jest ten opisywany przeze mnie "strzał".

No zobaczymy, gdybać to sobie można.
Myślałem że to może jeden z powszechniejszych problemów....
Póki jeździ to trzeba jeździć:) Inwestować w 14 letnie auto nie ma chyba co :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez maximusss » piątek 30 maja 2014, 11:11

zależy jakiego przyspieszenia oczekujesz :)
tutaj przytoczę komenty z autocentrum:

"Auto z tym silnikiem służy do "kulania się" z punktu A do punktu B. Bez większych emocji. Osiągi marne, aby jakoś to jechało nie należy schodzić poniżej 2500obr/min. O elastyczności można pomarzyć albo trzeba dusić powyżej 3,5tys obr. co za tym idzie większe spalanie. Jeździłem Astrą g kolegi 2.0,16v 136 km i w stosunku do mocy to też nie za specjalnie się zbiera. Jakieś te ople przyduszone są."

"Silnik nie jest jakims demonem mocy i nie zbyt zwawy ale daje rade i do tego auta jest wystarczajacy.Tylko te silniku maja apetyt na olej moja astra ma na liczniku 185tys ale w zeczywistosi podejzewam ze 80-100tys wiecej i spala ok 4 l oleju. Wiec jak ktos chce kupic auto na dluzszy czas to polecam wersie 1,6 8v jest znacznie trwalsza."

"Silnik bardzo kapryśny. Minimalnie niższy stan oleju i od razu klekot popychaczy. Generalnie delikatny motor. U mnie przy 170 000 km - robiona głowica i pierścienie. "
maximusss
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek 24 grudnia 2013, 19:29

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez RossoneriDevil » piątek 30 maja 2014, 17:33

No zobaczymy jak z tym olejem, paliwa to chyba 10 bierze, przyzwyczajony jestem po Corolli....
Co do zbierania, faktycznie trzeba przydusić delikatnie, ale bardzo często oglądałem samochody w tyle po ruszeniu ze świateł także nie narzekam :)

Oby ten silnik faktycznie nie okazał się kapryśny :)
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez Borys_q » sobota 31 maja 2014, 22:26

"Silnik bardzo kapryśny. Minimalnie niższy stan oleju i od razu klekot popychaczy.


Jak ma kanały olejowe zasyfione to tak będzie:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez RossoneriDevil » sobota 31 maja 2014, 23:26

Zastanawiam się jak z częściami do Opla Astry II, bo na początek mam niemiłą niespodziankę ze wspomaganiem, które przestało działać.
Oby faktycznie części zamienne były łatwo dostępne po niskich cenach... :(
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez arturooo » niedziela 01 czerwca 2014, 10:16

A koledzy a jak pedał bardzo ciężko chodzi i twardo a bierze tak w polowie blizej góry to jest objaw końca sprzegła?
Sprzegło mam hydrauliczne, plyn jest, nawet wymienialem go.
Do tego R zgrzyta ale czasami, a czasami jest elegancko wiec raz na jakis czas zgrzyta a nieraz wcale.
arturooo
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela 01 czerwca 2014, 09:45

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez maximusss » niedziela 01 czerwca 2014, 13:15

a prawidłowo odpowietrzyłeś po zmianie płynu ? sprawdź też czy nie ma wycieku pod pedałem sprzęgła, albo przy skrzyni biegów
maximusss
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek 24 grudnia 2013, 19:29

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez Borys_q » niedziela 01 czerwca 2014, 14:53

A koledzy a jak pedał bardzo ciężko chodzi i twardo a bierze tak w polowie blizej góry to jest objaw końca sprzegła?


Ja na takim pedale jak na razie 70 tysięcy przejechałem i niewiele się zmienia, na zgrzytający wsteczny daj skrzyni 2 sek od wciśnięcia sprzęgła żeby się zdążyła się zatrzymać, lub włączaj przez dwójkę na przykład żeby zatrzymać wałki jakimś zsynchronizowanym biegiem. Mech mi powiedział, że komplet sprzęgło, docisk, łożysko oporowe, robota około 500-600 wiec jak się rozsypie nie będę płakał.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez arturooo » niedziela 01 czerwca 2014, 17:35

to sie pytam od czego jest to twarde sprzeglo jak linki niema?
a gdzie powinno brac?
arturooo
 
Posty: 20
Dołączył(a): niedziela 01 czerwca 2014, 09:45

Re: Problem z przyśpieszaniem na pierwszym biegu

Postprzez Borys_q » niedziela 01 czerwca 2014, 17:42

Sprzęgło możne być twarde z 40 powodów, docisk, ślizg po którym chodzi łożysko, pompka, siłownik,przewody.Co do brania to różnie z zależności od modelu, niektóre biorą od początku inne w połowie inne bliżej góry, ale im lepsza tarcza tym trudniejsze do wyczucia pół sprzęgło bo od razu zaczyna ciągnąc.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości