Strona 2 z 2

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: środa 21 maja 2014, 16:40
przez gorlik
no ale ja luzów w zawiasie nie mam
cisnienie 2,0 bara wszystkie kola i wyglądają jak flaki nawet przy 2,4 wyglądaja jak flaki
sprezyny i amory są oryginalne
auto ma 200 nalatene realnie pewnie 400tys
wiec co sprezyny do wymiany i amortyzatory?
nabadaniach zawsze mi diagnosta mówi ze zawias jest ideal bez luzów ale on amorów nie sprawdza

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: środa 21 maja 2014, 16:47
przez kombi
No to może masz za twardy fotel :D
A poważnie to zmieniłbym te opony na 195/65 bo takie podaje producent. To tego ciśnienie 2.0 i powinno być git.

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: środa 21 maja 2014, 17:34
przez gorlik
a co zrobie ze starymi?

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: środa 21 maja 2014, 18:56
przez maximusss
opony mogą też wyglądać jak flaki jak są źle dobrane felgi do opon-szerokość (no chyba że opony wymęczone-boczne ścianki) na razie to nic bym nie kupował tylko pojechał na szarpaki-podnośnik i sprawdził stan zawieszenia

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: środa 21 maja 2014, 19:26
przez Makabra
gorlik napisał(a):a co zrobie ze starymi?



Co chcesz, najlepiej sprzedac

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: czwartek 22 maja 2014, 11:59
przez SlaVoW
among napisał(a):
SlaVoW napisał(a):Prawda jest okrutna, zawieszenie w VW było projektowane tak aby komfort jazdy był wysoki a w oplu tak żeby wahacz kosztował 200.
A efekt jaki jest sam widzisz.

Nie wiem gdzie o tym przeczytałeś lub od kogo sie o tym dowiedziałeś ale gratuluję źródła. Ile w takim razie kosztuje wahacz do Twojego VW??

Jazda Oplem może być bardzo przyjemna i wygodna pod warunkiem bieżących napraw zawieszenia. Przede wszystkim podjechałbym na stację diagnostyczną i sprawdził amortyzatory, które nie są sprawdzane na przeglądzie i mało kto ma życzenie żeby diagnosta sprawdził także i je. Kolejną rzeczą do sprawdzenia są wahacze, tuleje, sworznie i łączniki. Dobry mechanik wzrokowo określi stan ich zużycia. Jeżeli masz warunki to możesz się pokusić o samodzielną naprawę tych elementów. Niestety stan dróg prowadzi do szybkiego zużycia łączników przedniego stabilizatora i tulei przednich wahaczy.

Nie chce być niemiły ale gdybym napisał "tańsze" to pewnie byś się nie obraził i zrozumiał metaforę.
Tak, jazda Oplem może być przyjemna, ale nie każdemu musi ona pasować. Ja jeździłem Kadetem, Corsą B, Vectra A i B (A niestety skończyła w rowie) i zawsze mi coś nie pasowało.

gorlik napisał(a):no ale ja luzów w zawiasie nie mam
cisnienie 2,0 bara wszystkie kola i wyglądają jak flaki nawet przy 2,4 wyglądaja jak flaki
sprezyny i amory są oryginalne
auto ma 200 nalatene realnie pewnie 400tys
wiec co sprezyny do wymiany i amortyzatory?
nabadaniach zawsze mi diagnosta mówi ze zawias jest ideal bez luzów ale on amorów nie sprawdza


400 tyś na jednych amorkach i sprężynach? No to raczej tak, do wymiany.
Pewnie same sprężyny które masz się niższe do nowych o centymetr albo dwa, a to znacznie wpływa na ich charakterystykę.

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: czwartek 22 maja 2014, 12:07
przez kombi
Właśnie, może masz pęknięte sprężyny? I dlatego jest twardo.

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: czwartek 22 maja 2014, 17:24
przez maximusss
przy tych felach to jakby miał popękane to raczej by wyczuł na bank :)

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: sobota 24 maja 2014, 18:47
przez gorlik
a to jak są pekniete to tego nie czuc?

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: niedziela 25 maja 2014, 11:53
przez among
gorlik napisał(a):a to jak są pekniete to tego nie czuc?


Oczywiście, że możesz tego nie wyczuć. Wszystko zależy od wielkości i miejsca uszkodzenia. Co nie zmienia faktu, że jazda takim samochodem jest bardzo niebezpieczna. W przypadku podejrzenia uszkodzenia najlepiej udać się na stację diagnostyczną. Badanie rozwieje wszelkie wątpliwości. Koszt badani w granicach 10-20zł. W Żarach np. bezpłatnie pod warunkiem, że przegląd był robiony u nich.

Re: Komfort zawieszenia od czego to jest?

PostNapisane: niedziela 25 maja 2014, 19:13
przez gorlik
jaja jakies?
peknie a ja sie nie skapne?
to jak kolo odpadnie to nadal bede myslal ze jest ok??