przez Drezyna » piątek 16 maja 2014, 22:48
przez furby » piątek 16 maja 2014, 22:58
przez Drezyna » piątek 16 maja 2014, 23:00
przez furby » piątek 16 maja 2014, 23:04
przez kombi » piątek 16 maja 2014, 23:09
przez furby » piątek 16 maja 2014, 23:15
przez kombi » piątek 16 maja 2014, 23:17
przez furby » piątek 16 maja 2014, 23:26
przez kombi » piątek 16 maja 2014, 23:47
przez Drezyna » sobota 17 maja 2014, 16:43
kombi napisał(a):Siła tarcia między oponami a podłożem odpowiada za zmianę momentu siły kół napędowych w siłę napędzającą samochód w ruchu postępowym, a więc nadającą mu przyśpieszenie.
Co wygrałem?
przez furby » sobota 17 maja 2014, 17:48
przez Drezyna » sobota 17 maja 2014, 17:56
przez kombi » sobota 17 maja 2014, 19:04
Jeżeli koła nie buksują to tarcia statycznego, jeżeli buksują to dynamicznego.Drezyna napisał(a):Przechodzisz do drugiego etapu.Tarcia statycznego, dynamicznego czy tocznego?kombi napisał(a):Siła tarcia między oponami a podłożem odpowiada za zmianę momentu siły kół napędowych w siłę napędzającą samochód w ruchu postępowym, a więc nadającą mu przyśpieszenie.Co wygrałem?
Siła tarcia nie nadaje przyśpieszenia. Siła ta odpowiada za zmianę momentu siły kół napędowych na siłę styczną do powierzchni którą opona oddziałuje na podłoże. Zgodnie z 3 zasadą dynamiki podłoże oddziałuje siłą o takiej samej wartości na oponę. I to właśnie ta siła napędza samochód.Drezyna napisał(a):No to jaki rodzaj tarcia nadaje pojazdowi przyspieszenie?
przez Drezyna » sobota 17 maja 2014, 20:42
kombi napisał(a):I to właśnie ta siła napędza samochód.
przez kombi » poniedziałek 19 maja 2014, 10:15