operowanie sprzeglem

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Uciekaj1 » poniedziałek 12 maja 2014, 11:09

Borys_q napisał(a):Ja zawsze pietę mam w powietrzu, nie wyobrażam sobie innego operowania sprzęgłem, a jeździłem różnymi autami.

Mi się wydaje, że zależy to jak dużą się ma stopa i najlepiej trzymać ją tak, żeby mieć najlepsze wyczucie i możliwości operowania sprzęgłem. Jednemu będzie dobrze tak, drugiemu inaczej, a trzeci będzie miał automat i go to nie będzie obchodziło :P
Uciekaj1
 
Posty: 227
Dołączył(a): środa 27 czerwca 2012, 12:42

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Borys_q » poniedziałek 12 maja 2014, 13:48

Jednemu będzie dobrze tak, drugiemu inaczej, a trzeci będzie miał automat i go to nie będzie obchodziło


Się całkiem zgadzam dlatego głoszenie tez, że trzeba koniecznie tak czy trzeba koniecznie inaczej, uważam za bzdurę, potem przychodzi taki kursant na C i musi się uczyć sprzęgła od nowa.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez gorlik » poniedziałek 12 maja 2014, 14:25

no ja mam stopę dużą mam 190cm
pisze tylko ze to jest niewokonalne w osobówce tz operowanie sprzeglem gdy pięta jest na podlodze i nie odrywa sie od niej
gorlik
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 08 maja 2014, 15:12

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez ast » poniedziałek 12 maja 2014, 14:57

gorlik napisał(a):no ja mam stopę dużą mam 190cm
pisze tylko ze to jest niewokonalne w osobówce tz operowanie sprzeglem gdy pięta jest na podlodze i nie odrywa sie od niej


Jak nie jak tak.

Dla mnie jest to wykonalne.

Nie wyobrażam sobie jazdy w korku, a właściwie podjeżdżania po kilka metrów przez np. 15 minut z ciągłym podnoszeniem nogi.
ast
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela 30 marca 2014, 14:04

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez gorlik » poniedziałek 12 maja 2014, 15:27

To pokaz mi to na filmie
w jaki sposób tak operujecie pedałem jak on ma długi skok i wchodzi w głąb pojazdu
gorlik
 
Posty: 41
Dołączył(a): czwartek 08 maja 2014, 15:12

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez lith » poniedziałek 12 maja 2014, 19:01

ast napisał(a):Nie wyobrażam sobie jazdy w korku, a właściwie podjeżdżania po kilka metrów przez np. 15 minut z ciągłym podnoszeniem nogi.

A ja sobie wyobrażam. I tak przecież nogę na pedale sprzęgła trzymasz sekundę, a potem sobie ją odkładasz gdzie Ci wygodnie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez maximusss » poniedziałek 12 maja 2014, 19:18

dobra metoda to przy ruszaniu trzymać piętę na podłodze, przy wciśniętym sprzęgle, potem delikatnie gaz podnieść przód nogi z piętą cały czas w podłodze (czyli półsprzęgło) przez chwilę trzymamy, potem puszczamy do końca sprzęgło odrywając pietę no i odkładając nogę, gaz i przy wyczuciu pedału ruszamy z maksymalnym wykorzystaniem momentu obrotowego, wtedy nawet na słabym silniczku ruszamy dynamicznie i smacznie (bez wycia czy szarpania)
maximusss
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek 24 grudnia 2013, 19:29

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Borys_q » poniedziałek 12 maja 2014, 19:26

Wszystko zależy gdzie sprzęgło gdzie podłoga i ile ma ruchu sprzęgło
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Drezyna » poniedziałek 12 maja 2014, 20:23

maximusss napisał(a): z maksymalnym wykorzystaniem momentu obrotowego
Wszystko ok, ale dlaczego to miałoby być "maksymalne wykorzystanie..."?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez maximusss » poniedziałek 12 maja 2014, 23:47

poczytaj o momencie obrotowym to sie dowiesz ;)
maximusss
 
Posty: 57
Dołączył(a): wtorek 24 grudnia 2013, 19:29

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez ast » wtorek 13 maja 2014, 09:35

Drezyna napisał(a):
maximusss napisał(a): z maksymalnym wykorzystaniem momentu obrotowego
Wszystko ok, ale dlaczego to miałoby być "maksymalne wykorzystanie..."?


Dokładnie.

Nie słyszałem żeby jakikolwiek samochód z silnikiem spalinowym miał maksymalny moment obrotowy przy ok 1000 obr/min. Diesle mają ok 2000 obr/min, ale taka jazda nimi, czyli puszczenie sprzęgła przy 1000 obr/min a potem wciśnięcie mocne gazu to nic innego jak prosty sposób na duże wydatki. W ten sposób szybko załatwi się dwumasowe koło zamachowe.
Większość benzynowych wolnossących po prostu zamuli się, ponieważ moment mają znacznie wyżej.
ast
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela 30 marca 2014, 14:04

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez ast » wtorek 13 maja 2014, 09:42

lith napisał(a):
ast napisał(a):Nie wyobrażam sobie jazdy w korku, a właściwie podjeżdżania po kilka metrów przez np. 15 minut z ciągłym podnoszeniem nogi.

A ja sobie wyobrażam. I tak przecież nogę na pedale sprzęgła trzymasz sekundę, a potem sobie ją odkładasz gdzie Ci wygodnie.


Chyba nie jeździłeś w dużych korkach. Np stoisz w korku przed skrzyżowaniem o ruchu okrężnym (standardowo A-7 + C-12) puszczasz sprzęgło, za sekundę i wciskasz i tak przez dobrych parę minut, ponieważ samochody z każdego pasa pojedyńczo wjeżdżają na "rondo". Znam miejsca gdzie taki korek przed "rondem" potrafi mieć kilkaset metrów.
Ostatnio zmieniony wtorek 13 maja 2014, 09:45 przez ast, łącznie zmieniany 1 raz
ast
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela 30 marca 2014, 14:04

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Borys_q » wtorek 13 maja 2014, 09:45

I co trzymasz tak cały czas sprzęgło?? O przełączeniu na luz u puszczeniu sprzęgła nie słyszał, musisz być bardzo bogaty jak tak użytkujesz samochód.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez ast » wtorek 13 maja 2014, 09:48

Przeczytaj dokładnie. Na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną wrzucam na luz, ale w sytuacji którą przedstawiłem, nie zawsze jest możliwość wrzucenia na luz -chyba, że ktoś chce zostać obtrąbiony.
W sytuacjach gdzie jest to możliwe to zawsze wrzucam na luz, zamiast trzymać na sprzęgle.
ast
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela 30 marca 2014, 14:04

Re: operowanie sprzeglem

Postprzez Borys_q » wtorek 13 maja 2014, 09:54

nie zawsze jest możliwość wrzucenia na luz -chyba, że ktoś chce zostać obtrąbiony.


Jak oczekiwanie 5 minut nie jest czasem na włączenie na luz to ile potrzebujesz żeby wrzucić na luz?? Ile ci zajmuje włączenie biegu i ruszenie?? Ja zawsze włączam na luz w korkach i jakoś nikt mnie nie otrąbił, widzisz co najmniej 3 auta do przodu możesz się przygotować, na a-7 jak widzisz sznur aut to też spokojnie na luz możesz włączyć.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości