Gałka, sworzeń, wielowahacz co to jest?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Gałka, sworzeń, wielowahacz co to jest?

Postprzez michal70 » niedziela 09 lutego 2014, 10:56

Wyjaśni mi któryś z Panów na czym polega luz na sworzniu wahacza, tz mam go w ręku i jak sprawdzić że on jest ekstremalnie zużyty tak jak gadał diagnosta.
Ten pręt kręci się 360st oraz wygina w każdą stronę, ale tak samo ma nowy sworzeń ze sklepu.
Wyjaśni mi ktoś dlaczego ten pręt sięwygina w każdą stronę w jakim celu.

Oraz prosił bym aby ktoś napisał kiedy najbardziej się zuzywają sworznie wahaczy i drążkii końcówki drążków, oraz gałki podczas jazdy.

No i co to znaczy że zawieszenie jest wielowahaczowe to + czy -???

Czytaj więcej http://www.forumsamochodowe.pl/galka-sw ... z2soRGNJUV
michal70
 
Posty: 116
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 12:57

Re: Gałka, sworzeń, wielowahacz co to jest?

Postprzez Radhezz » poniedziałek 03 marca 2014, 13:55

O wahaczach już waćpan pisałeś w innym wątku, i dostałeś informację.

Co do zużycia sworznia - luz pojawia się w "jabłku" - jak złapiesz sworzeń i pociągniesz prostopadle do mocowania (jakbyś chciał go wyjąć z przegubu), to będzie się on poruszał w tej płaszczyźnie. Nie będzie to zapewne ogromny skok, parę mm góra, ale to właśnie on świadczy o zużyciu tej części. Taki luz może powodować stuki w zawieszeniu, zmianę geometrii zawieszenia. W najgorszym przypadku sworzeń lub końcówka mogą wylecieć z gniazda, co skończy się "zerwaniem koła" i wypadkiem.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Gałka, sworzeń, wielowahacz co to jest?

Postprzez furby » wtorek 04 marca 2014, 00:34

michal70 napisał(a):Wyjaśni mi któryś z Panów na czym polega luz na sworzniu wahacza, tz mam go w ręku i jak sprawdzić że on jest ekstremalnie zużyty tak jak gadał diagnosta.
Ten pręt kręci się 360st oraz wygina w każdą stronę, ale tak samo ma nowy sworzeń ze sklepu.
Wyjaśni mi ktoś dlaczego ten pręt sięwygina w każdą stronę w jakim celu.

Oraz prosił bym aby ktoś napisał kiedy najbardziej się zuzywają sworznie wahaczy i drążkii końcówki drążków, oraz gałki podczas jazdy.

No i co to znaczy że zawieszenie jest wielowahaczowe to + czy -???

Czytaj więcej http://www.forumsamochodowe.pl/galka-sw ... z2soRGNJUV

http://autocentrum.pl/motoslownik/wielo ... awieszenie
furby
 


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości