Strona 1 z 1

Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 14:11
przez RossoneriDevil
Witam, mówi się że nie ma głupich pytań... :D
Orientuję się ale nie do końca...

Domyślam się że zbiorniczek:

1) to zbiorniczek na płyn hamulcowy
2) kompletnie nie wiem od czego jest.....
3) to zbiorniczek do wspomagania kierownicy

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 14:53
przez winston
Nr 2 jest zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego.


pozdrawiam

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 14:57
przez mk61
Też mi się tak wydaje. Przeczytać, co tam na nim jest napisane i ewentualnie zlustrować, dokąd idą przewody. :)

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 15:16
przez dylek
Płyn chłodzący to po drugiej stronie silnika....
Pewnie masz problem z dwoma zbiorniczkami "na płyn hamulcowy" :D
Na ich opisie pewnie jest "use only DOT-3/DOT-4"
Nie znam Hondy, ale podejrzewam, że masz sprzęgło hydrauliczne i jeden z nich jest do sprzęgła (a dokładniej do siłownika sprzęgła)

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 15:18
przez RossoneriDevil
No to na to bym nie wpadł..
Przy okazji zapytam czym go się uzupełnia?

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 15:26
przez BOReK
Masz samochód, a nie masz instrukcji? Pewnie jakaś piracka wersja. :P

Skoro jest tam ostrzeżenie przed ciśnieniem, to nic innego jak wyrównawczy chłodziwa. W Civicach (na pewno 4 i o ile pamiętam to w 5 też) ten zbiorniczek jest po lewej stronie wozu, tak jak na zdjęciu. Jak będziesz wymieniał żarówę to ten zbiornik się wysuwa do góry i zawiesza gdzieś obok, węże są elastyczne. W czwórce bez tej operacji jeszcze dało radę wymienić żarówkę (acz było to upierdliwe), ale tutaj już się tak nie da. :D

Do wspomagania lejesz olej do wspomagania i przekładni automatycznych, taki jak zalecany w instrukcji. Do hamulcowego DOT-3 albo DOT-4, one są mieszalne, ale lepiej dolać taki jaki jest - jak nie wiesz co masz to kup DOT-4 (twój wóz na pewno go akceptuje, zajrzyj do instrukcji ile tego) i jedź do mechanika na wymianę płynu, drogie to nie jest i hamulce będą pewne. Do chłodziwa dolewasz wodę destylowaną (wzrasta temperatura zamarzania, niebezpieczne w zimie) albo płyn chłodniczy (temperatura zamarzania spada, lepiej na zimę). Tylko nie lej Borygo, a najlepiej poszukaj z czego masz układ chłodzenia (mosiądz, aluminium czy coś innego), bo niewłaściwy płyn w niewłaściwym układzie wywoła szybką korozję rur metalowych i gumowych.

EDIT: do sprzęgła lejesz płyn hamulcowy, o ile ma osobny zbiornik. Możesz lać "słabszy" DOT-3, w tym układzie nie ma wysokich temperatur więc chodzi tylko o hydraulikę.


EDIT2: a przepraszam, zerknąłem na pełne zdjęcie komory i zbiornik chłodziwa faktycznie jest po drugiej stronie, taki biały. To ten nie wiem od czego jest, ale na fotce którą widziałem zawierał on jakiś niebieski płyn... A może faktycznie ten jest od hamulców, a pod szybą masz od sprzęgła i od wspomagania?

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 15:43
przez mk61
BOReK napisał(a):A może faktycznie ten jest od hamulców, a pod szybą masz od sprzęgła i od wspomagania?

Pod szybą jest od hamulców. Przecież widać serwo.

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 16:01
przez BOReK
Kekekekeke, chciało mi się to znalazłem manuala. Pod szybą jest hamulec i ten mniejszy - sprzęgło. Dwójka na fotkach to wspomaganie kierownicy. :P

Przy okazji układ chłodzenia zawiera elementy aluminiowe, więc trzeba szukać płynów chłodniczych zabezpieczających aluminium. Nigdy nie pamiętam które to, ale póki co nic nie zepsułem.

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 16:11
przez RossoneriDevil
Dwójka na fotkach to wspomaganie kierownicy

Przez was nic nie doleje do żadnego zbiornika:D
Czemuż nie ma uniwersalnych oznakowań poszczególnych wlewów/zbiorników? agrrr....
No cóż nic się nie dzieje ale chciałem to sam ogarnąć...
Wcześniej lałem borygo do zbiornika chódniczego...jak narazie nic się nie dzieje.... :)

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 16:24
przez BOReK
Też zależy które Borygo, bo to po prostu rodzina produktów z Boryszewa - są różne przeznaczone do różnych układów. Ważne żeby sobie dobrać właściwy. ;)

Do wspomagania to nie ma co dolewać, chyba że ewidentnie jest mało. Zresztą jak braknie oleju, to pompka da o sobie głośno znać i może zapowietrzyć się układ, na pewno poczujesz to na kierownicy. Olej wspomagania się wymienia cały co jakieś 2 lata ze względu na jego starzenie, a pomiędzy tymi momentami nic się tam nie powinno dziać. Jak chcesz to kup litr właściwego oleju (albo dwa, nie wiem ile ci tam wchodzi a w instrukcji nie znalazłem info) i podjedź do mechanika na wymianę oleju, będzie problem z głowy. Sposobem domowym z kolei (strzykawka i dolewki do zbiornika) nic nie musisz odkręcać poza korkiem, ale nie wymienisz tak 100% oleju i część świeżego zwyczajnie zmarnujesz. Ja tak musiałem teraz odświeżyć olej, to na 0,8l pojemności układu zużyłem pełny litr świeżego, a i tak mam pewnie w układzie jest jakieś 0,6l świeżego i 0,2l starego.

Re: Zbiorniki pod maską co gdzie jest....?

PostNapisane: poniedziałek 24 grudnia 2012, 17:06
przez RossoneriDevil
Też zależy które Borygo

tam po prostu było napisane bodajże -38 w resztę sie nie zagłębiałem... kurcze niby uzupełnienie płynów prosta sprawa ale chyba pojadę do mechanika aby spuścił i wlał świeży, na pewno od układu kierowniczego oraz olej....