Strona 2 z 2

Re: Pasek rozrządu

PostNapisane: wtorek 01 maja 2012, 15:08
przez Radhezz
Pompa paliwa jest osobnym urządzeniem elektrycznym znajdującym się w baku, więc dedukcja o związku paska rozrządu z jej awarią jest nieco... dziwna. Tak samo zresztą jak ten zbieg okoliczności, no ale cóż...

Re: Pasek rozrządu

PostNapisane: wtorek 01 maja 2012, 21:53
przez BOLEKlodz
Jeśli pompa jest mechaniczna - napędzana od silnika i jest blisko, to mogła ucierpieć, ale w to wątpię. Jeśli elektryczna, to nie miała szansy na jakieś obrażenia podczas zerwania paska.

Re: Pasek rozrządu

PostNapisane: piątek 04 maja 2012, 23:53
przez wlodix
oskbelfer napisał(a):Czy możesz podać przykład takiego "bezkolizyjnego silnika", tzn. producent, oznaczenie ... coś co pozwoli zidentyfikować ten silnik i poznać jego rozwiązania konstrukcyjne :) ?

Starsze "prawdziwe" modele Volvo (seria 200, 700, 900) wyposażone w silniki benzynowe 2319 cm3 (tylko 8 zaworowe).
Oznaczenia silników to np. B230E. Jeśli chodzi o budowę to komora spalania w głowicy jest znacznie wklęsła, co za tym idzie grzybek zaworu podczas pełnego otwarcia praktycznie nie przekracza płaszczyzny głowica-blok.