prędkość a bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: prędkość a bieg

Postprzez drowN » środa 05 stycznia 2011, 22:42

Jeżeli silnik ma możliwość kręcenia się do 7000 obrotów to znaczy że jest do tego konstrukcyjnie przygotowany i przetestowany pod względem trwałości. Jeżeli warunki na drodze wymagają szybkiego przyspieszenia (np. manewr wyprzedzania), osiągi samochodu na to pozwalają, kierowca potrafi to wykorzystać to ja nie widzę żadnego problemu.
A3 1.6i 101 KM
Civic 6gen 1.4iS 90 KM + podtlenek LPG
Avatar użytkownika
drowN
 
Posty: 43
Dołączył(a): sobota 15 maja 2010, 20:25
Lokalizacja: Kraków

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » czwartek 06 stycznia 2011, 10:20

cman napisał(a):
wyrokulicy napisał(a):7k obrotów?? Chopie...tak to się kręci auto ale na torze wyścigowym, nie na ulicy ;)

A to dlaczego?
Bo na torze dziewczyny mruczą '...mistrz!' ; a na ulicy babcie jęczą '...ale wariat!'.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez netsatan » sobota 08 stycznia 2011, 18:54

Kręcenie do okolic maksymalnego momentu jest wydajne, bo auto spala wtedy najmniej - to jest fakt. Moment obrotowy jest lustrzanym odbiciem spalania. Przy czym - maksymalny moment obrotowy to nie to samo, co maksymalne obroty na jakie da się wkręcić motor, wielu ludzi bierze to na swoją pokrętną logikę i po przeczytaniu tego posta boję się o wzrost liczby kierowców sunących na odcięciu. ;)

Ten maksymalny moment obrotowy należy sobie z kolei gdzieś sprawdzić - nie, jego "wyczucie" raczej nie jest możliwe. Jego wartość mówi całkiem sporo o charakterze auta, warto rozumieć jego znaczenie dla prowadzenia.

Zasada zmiany biegów jest prosta - jeśli auto się nie "dusi" i nie drga jak epileptyk w czasie ataku choroby, to jest dobrze. Jeśli silnik nie wyje, a wskazówka obrotomierza nie odbija się tak śmiesznie od brzegu w tym czerwonym polu - też jest dobrze. Żeby było lepiej, należy zrobić to, co napisałem powyżej, tj. sprawdzić gdzie (przy jakich obrotach silnika) Twój wehikuł ma swój max. moment obrotowy i zmieniać bieg nieco powyżej tej wartości.
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: prędkość a bieg

Postprzez Cyberix » niedziela 09 stycznia 2011, 15:03

A czy przypadkiem niektóre auta nie miały takich małych kreseczek na prędkościomierzu wskazujących miejsca (optymalne prędkości) dla zmiany biegów?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: prędkość a bieg

Postprzez netsatan » niedziela 09 stycznia 2011, 15:41

Prędkościomierzu? Nie chodziło o obrotomierz? Chcesz mi powiedzieć, że czy to góra czy dolina - przy np. 50 km/h masz zawsze trójkę?
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: prędkość a bieg

Postprzez el_ryba » niedziela 09 stycznia 2011, 16:54

Chodziło o prędkościomierz, na niektórych są kreseczki, np. u mnie, ale bardziej pokazuje to ile można na danym biegu wyciągnąć na maxa a niżeli optymalną zmianę :D
Obrazek
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: prędkość a bieg

Postprzez qwer0 » niedziela 09 stycznia 2011, 18:14

Kreseczka kreseczce nierowna... Koledze nie chodzilo o podzialke, a o zaznaczone jakies wartosci, obrotow optymalnych itp, tak jak np tutaj
Obrazek
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » poniedziałek 10 stycznia 2011, 12:27

'Duży fiat' / FSO1500 miał takie kropeczki na szybkościomierzu. Dobre były dla mnie, gdy jako dziecko siedziałem na tylnej kanapie...
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » czwartek 13 stycznia 2011, 11:40

netsatan napisał(a):Kręcenie do okolic maksymalnego momentu jest wydajne, bo auto spala wtedy najmniej - to jest fakt.
...ale raczej teoretyczny, książkowy- bo dlaczego zazwyczaj ekonomiczne jazda koncentruje się na małych obrotach a nie bliskich maksymalnym- gdzie jest ów punkt? To zdanie jest chyba prawdziwe, gdy je dokończymy- "...silnik spala najmniej na jednostkę osiąganej mocy". Sęk w tym, że bardzo rzadko taką moc potrzebujemy. Zazwyczaj wystarcza nam kilkanaście procent mocy maksymalnej silnika, a wtedy zużycie paliwa jest kilkukrotnie mniejsze niż przy maksymalnym momencie.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez netsatan » wtorek 18 stycznia 2011, 15:27

maryann - masz oczywiście rację, ale weź pod uwagę, że np. w trasie jest to najbardziej ekonomiczna technika jazdy, bo oferuje najwyższą możliwą moc na danym biegu przy najniższym zużyciu paliwa. :)
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » wtorek 18 stycznia 2011, 16:05

netsatan napisał(a):najwyższą możliwą moc na danym biegu przy najniższym zużyciu paliwa. :)
No weźże się zastanów- od kiedy to przy najwyższej mocy mamy najniższe zużycie paliwa??
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez netsatan » wtorek 18 stycznia 2011, 20:51

Źle się wyraziłem - chodzi o to, że uzyskujesz relatywnie najniższe zużycie przy najwyższej mocy. Tak przynajmniej wynika z mojej wiedzy, ale niestety nie mam żadnego technicznego wykształcenia, więc mogę się mylić.
netsatan
 
Posty: 180
Dołączył(a): sobota 19 czerwca 2010, 21:01
Lokalizacja: Katowice

Re: prędkość a bieg

Postprzez jasiek23 » czwartek 27 stycznia 2011, 16:24

drowN napisał(a):Jeżeli silnik ma możliwość kręcenia się do 7000 obrotów to znaczy że jest do tego konstrukcyjnie przygotowany i przetestowany pod względem trwałości. Jeżeli warunki na drodze wymagają szybkiego przyspieszenia (np. manewr wyprzedzania), osiągi samochodu na to pozwalają, kierowca potrafi to wykorzystać to ja nie widzę żadnego problemu.


To jest jedna sprawa natomiast nie zapominajmy o odcięciu przy powiedzmy ok. 6000 obrotów.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: prędkość a bieg

Postprzez lith » piątek 28 stycznia 2011, 12:59

Jeżeli silnik odcina przy 6k to znaczy, że nie jest przystosowany do 7k xD
...wiem, jestem błyskotliwy :mrgreen:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: prędkość a bieg

Postprzez pawcio1978 » sobota 29 stycznia 2011, 17:31

A kazde auto ma obrotomierz? :)

Zauwaz, ze troszke inaczej jezdzi sie autem majac silnik benzynowy i diesel.
pawcio1978
 
Posty: 185
Dołączył(a): sobota 08 sierpnia 2009, 01:30
Lokalizacja: Slask, Polska

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości