prędkość a bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: prędkość a bieg

Postprzez wyrokulicy » piątek 24 grudnia 2010, 21:01

Myślę że zakres obrotów przy których można zmienić bieg zależy też od tego czy silnik na Pb czy na diesla ;)

Ja zazwyczaj zmienia przy 2-2.5tys przy czym zmiana do i jazda do 2tys jest oszczędniejsza bo nie załącza się jeszcze wtedy turbina...
04.09.2010 impreza Protector Ostrów wlkp - tak na odwagę ;]

06.09.2010 odwalone, teoria i praktyka za 1 razem :D

(9/10/10) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.

(9/20/10) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie ;]
Avatar użytkownika
wyrokulicy
 
Posty: 34
Dołączył(a): piątek 17 września 2010, 14:47

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » poniedziałek 27 grudnia 2010, 10:07

wyrokulicy napisał(a):przy 2-2.5tys (...)bo nie załącza się jeszcze wtedy turbina...
W jakim silniku?? Moja, to znaczy w moim samochodzie(ostatnią ją słyszę... :( ), załącza się chyba zawsze jak tylko depnę.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez qwer0 » poniedziałek 27 grudnia 2010, 10:52

Bo teoretycznie rzecz biorac turbina dziala caly czas... A kwestia od tych 2000obr/min to moment, od ktorego czujemy efekt jej dzialania.
przy czym zmiana do i jazda do 2tys jest oszczędniejsza

Ehe... Chyba jedynie dla opon, bo nie przychodzi mi na mysl nic innego, co byloby "oszczednie" uzywane przy takiej jezdzie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: prędkość a bieg

Postprzez ivytomek » środa 05 stycznia 2011, 11:13

Cytuj:
przy czym zmiana do i jazda do 2tys jest oszczędniejsza

Ehe... Chyba jedynie dla opon, bo nie przychodzi mi na mysl nic innego, co byloby "oszczednie" uzywane przy takiej jezdzie.


Paliwo. Spalanie przy jeździe ze stałą prędkością na tak niskich obrotach i z umiejętną obsługą pedału przyspieszenia powoduje, że Yaris d4d spala poniżej 4l/100 km.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » środa 05 stycznia 2011, 12:26

4L? To nie cuda, a silnik cierpi. Ja jadąc normalnie- intensywnie ale oszczędnie- bez problemu wychodzę koło 5l... Scenikiem.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez ivytomek » środa 05 stycznia 2011, 13:56

A dlaczego silnik miałby cierpieć? Przeciążenia minimalne, jazda ze stałą prędkością, silnik pracujący w optymalnej temperaturze....
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Re: prędkość a bieg

Postprzez el_ryba » środa 05 stycznia 2011, 15:24

Zbyt niskie obroty nie są dobre dla podzespołów silnika, występują duże przeciążenia. Mam 1.6 HDI i obroty zmieniam przy 2000-2.300, czasami więcej. I po mieście wychodzi 6.5l, krótkie dystanse, spalanie książkowe :P Przy benzynie zmieniałem powyżej 2500 tyś. Ogólnie silnik powinien pracować w okolicach swojego momentu maksymalnego, który to dla mojego silnika wynosi 170 Nm przy 1750 obrotach :P
Ostatnio zmieniony środa 05 stycznia 2011, 15:32 przez el_ryba, łącznie zmieniany 1 raz
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: prędkość a bieg

Postprzez maryann » środa 05 stycznia 2011, 15:30

Tak, choć dla mojego 1.9dCi 2000 obrotów to dość; dla benzyny na pewno za mało. No bo kiedyś ta silanka const się kończy i trzeba dodać tego gazu. Obciążenie spore, ciśnienie oleju... nie za duże. No, duszenie kotka. Silnik ma sobie lekko chodzić.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: prędkość a bieg

Postprzez lith » środa 05 stycznia 2011, 16:42

el_ryba napisał(a):Ogólnie silnik powinien pracować w okolicach swojego momentu maksymalnego, który to dla mojego silnika wynosi 170 Nm przy 1750 obrotach :P


Już widzę te miny ludzi jak się wożę po mieście na 4k obrotów :>
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: prędkość a bieg

Postprzez el_ryba » środa 05 stycznia 2011, 17:33

Wątpie żeby ktoś zwracał na to uwagę przy ilu zmieniasz, ja czasami ciągam do 7000. Zmiana przy max. mom. akurat bardziej tyczy się diesla, drugie autko jakie posiadam to mercedes coupe 300CE-24V w którym maks. moment obrotowy to 265 Nm przy 4600 obr. A do płynnej jazdy wystarczy 2000 obrotów :P Ale raczej zadający pytanie nie ma 3 litrowej benzyny :D
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Re: prędkość a bieg

Postprzez qwer0 » środa 05 stycznia 2011, 17:38

Paliwo. Spalanie przy jeździe ze stałą prędkością na tak niskich obrotach

Jazda moze i tak, ale zobacz co ja zacytowalem i co kolega pisal.. Zmiana biegu przy 2000obr/min...
Juz to kiedys cman tlumaczyl, dlaczego oszczedniej jest dusic wyzej.

i z umiejętną obsługą pedału przyspieszenia powoduje, że Yaris d4d spala poniżej 4l/100 km.

Prosze Cie... yaris... Tez mi wynik... :lol:
Podejrzewam, ze jak ktos nie ma zbyt ciezkiego kopyta, to taki yaris spali tyle na co dzien, bez starania sie.
Widze, ze nie mam co wyjezdzac ze swoimi przykladami, bo yariska bije wszystkich na glowe swoimi 4litrami na sto :lol:
Jak jade na rezerwie i mam daleko do stacji, to nie takimi autami tyle wyciagam :P
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: prędkość a bieg

Postprzez wyrokulicy » środa 05 stycznia 2011, 17:41

Avatar el_ryby mówi są za siebie :D

7k obrotów?? Chopie...tak to się kręci auto ale na torze wyścigowym, nie na ulicy ;)
04.09.2010 impreza Protector Ostrów wlkp - tak na odwagę ;]

06.09.2010 odwalone, teoria i praktyka za 1 razem :D

(9/10/10) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.

(9/20/10) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie ;]
Avatar użytkownika
wyrokulicy
 
Posty: 34
Dołączył(a): piątek 17 września 2010, 14:47

Re: prędkość a bieg

Postprzez cman » środa 05 stycznia 2011, 17:43

wyrokulicy napisał(a):7k obrotów?? Chopie...tak to się kręci auto ale na torze wyścigowym, nie na ulicy ;)

A to dlaczego?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: prędkość a bieg

Postprzez lith » środa 05 stycznia 2011, 18:27

el_ryba napisał(a):mercedes coupe 300CE-24V w którym maks. moment obrotowy to 265 Nm przy 4600 obr. A do płynnej jazdy wystarczy 2000 obrotów :P Ale raczej zadający pytanie nie ma 3 litrowej benzyny :D

Moja 1.2 litrowa benzyna nie musi się też rozkręcać do 4k obrotów do płynnej pracy :) Więc nie wiem jakie ma to znaczenie :)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: prędkość a bieg

Postprzez el_ryba » środa 05 stycznia 2011, 18:32

wyrokulicy napisał(a):7k obrotów?? Chopie...tak to się kręci auto ale na torze wyścigowym, nie na ulicy ;)

Taa ? A póki co jeździ dobrze już ponad 2 lata i nic nie zapowiadało żeby było coś nie halo :)
B- 16.05.2008// C- 03.12.2010// C+E- 03.01.2011// D- 20.05.2011
Avatar użytkownika
el_ryba
 
Posty: 266
Dołączył(a): sobota 04 grudnia 2010, 10:32
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości