styl jazdy a zużycie auta

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez jan2294 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 10:53

ja tam jak hamuje silnikiem to np jade 80-90km/h i z 5 redukuje do 3 a później 2 i juz naciskam hamulec
hamuje zawsze gdzies tak od 4000-4500 do jakis 2000 i przy 2000 redukuje o 1 bieg nizej
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez lith » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 16:02

Widzisz... mi dzisiaj prawie w tył wjechał inny samochód mimo, że hamowałem normalnie roboczym... gość się nie spodziewał na krajowej drodze nagle zatrzymania do zera (ja z resztą też nie, ale ja trzymałem większy odstęp z przodu). Efekt był taki, że wylądował obok mnie na poboczu. Jakbym postanowił się bawić w hamowanie silnikiem bez użycia światełek stop to bym miał typa na 90% w bagażniku.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez cman » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 16:07

lith napisał(a):Efekt był taki, że wylądował obok mnie na poboczu.

Szkoda, że nie w rowie albo na drzewie.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez jan2294 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 18:18

hamując silnikiem oszczędzamy paliwo i hamulce!!!
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez Razor1990 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 18:45

jan2294 napisał(a):hamując silnikiem oszczędzamy paliwo i hamulce!!!
Przy wymianie tylnego zderzaka i klapy Ci się to zrekompensuje :lol:
Razor1990
 

Postprzez annubis17 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 19:07

jan2294 napisał(a):hamując silnikiem oszczędzamy paliwo i hamulce!!!

Hamulce to ok, jakieś pół roku dłużej wytrzymają, ale jak tym można oszczędzić paliwo? Hamując silnikiem wprowadzamy go na wyższe obroty, co wydaje mi się powoduje wzrost spalania.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez cman » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 19:36

Przecież masz wtedy puszczony gaz, więc paliwo w ogóle nie jest dostarczane.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez dylek » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 20:05

na puszczonym gazie i włączonym silniku też się da wypalić paliwo z baku ;)
tu chyba trzeba by tłumaczyć, że na hamowaniu silnikiem to koła napędzają tłoki, a nie tłoki napędzają koła :D
Taki rower bez wolnobieżki.. :D Albo pedałujesz i kręcą się od tego koła.....albo kręcą się koła i od tego zamiatają w kółko pedały :D:D:D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez annubis17 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 20:19

cman napisał(a):Przecież masz wtedy puszczony gaz, więc paliwo w ogóle nie jest dostarczane.

Chyba mówisz o wtryskach sterowanych przez komputer, a nie wszystkie samochody to posiadają. Więc nie wprowadzajmy ludzi w błąd generalizując wszystkie samochody.
dylek napisał(a):na puszczonym gazie i włączonym silniku też się da wypalić paliwo z baku ;)
tu chyba trzeba by tłumaczyć, że na hamowaniu silnikiem to koła napędzają tłoki, a nie tłoki napędzają koła :D
Taki rower bez wolnobieżki.. :D Albo pedałujesz i kręcą się od tego koła.....albo kręcą się koła i od tego zamiatają w kółko pedały :D:D:D

Ale paliwo wciąż jest podawane i spalane, więc to tak jakby na tych pedałach spoczywały nogi i wciąż bolały mięśnie od ruchu nóg.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 sierpnia 2010, 20:25 przez annubis17, łącznie zmieniany 1 raz
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez cman » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 20:42

annubis17 napisał(a):Chyba mówisz o wtryskach sterowanych przez komputer, a nie wszystkie samochody to posiadają. Więc nie wprowadzajmy ludzi w błąd generalizując wszystkie samochody.

Tak, no oczywiście, niezwykle ważny jest ten 1% samochodów z gaźnikami... Nie mówiąc już o tym, że wiele gaźników również ma odcięcie paliwa w takiej sytuacji.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez annubis17 » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 22:50

cman napisał(a):
annubis17 napisał(a):Chyba mówisz o wtryskach sterowanych przez komputer, a nie wszystkie samochody to posiadają. Więc nie wprowadzajmy ludzi w błąd generalizując wszystkie samochody.

Tak, no oczywiście, niezwykle ważny jest ten 1% samochodów z gaźnikami... Nie mówiąc już o tym, że wiele gaźników również ma odcięcie paliwa w takiej sytuacji.

Z tego co widzę to dużo ponad 1% Może warto czasem spojrzeć na inne samochody prócz własnego...
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez cman » poniedziałek 09 sierpnia 2010, 23:26

Począwszy mniej więcej od 1990 roku gaźniki praktycznie zniknęły z produkowanych samochodów (czyli obecnie 20-letnich), oczywiście w wielu samochodach przestały być już stosowane w latach osiemdziesiątych. Dochodzą jeszcze wynalazki typu Cinquecento itp., no ale to tylko umownie nazywa się samochodami. Więc jest to naprawdę mały odsetek.
Nawet jeśli upierać się przy gaźnikach, to jak już wspomniałem, większość i tak ma zawór hamowania silnikiem, który w momencie pojawienia się podciśnienia odpowiadającego hamowaniu silnikiem, odcina dopływ paliwa - niecałkowicie, ale na pewno nie więcej niż byłoby spalane na wolnych obrotach, na luzie (nie dotyczy to gaźników sterowanych elektronicznie, w który odcięcie paliwa jest całkowite).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Ekhangel » wtorek 10 sierpnia 2010, 00:16

Panowie, prosta sprawa. Wrzucam luz przed zatrzymaniem się na skrzyżowaniu, bo nie chce mi się trzymać nogi na sprzęgle. Komfort jazdy jest dla mnie ważniejszy niż te 10% zaoszczędzone na klockach.
Avatar użytkownika
Ekhangel
 
Posty: 72
Dołączył(a): sobota 17 lipca 2010, 16:09

Postprzez annubis17 » wtorek 10 sierpnia 2010, 00:18

cman napisał(a):Począwszy mniej więcej od 1990 roku gaźniki praktycznie zniknęły z produkowanych samochodów (czyli obecnie 20-letnich), oczywiście w wielu samochodach przestały być już stosowane w latach osiemdziesiątych. Dochodzą jeszcze wynalazki typu Cinquecento itp., no ale to tylko umownie nazywa się samochodami. Więc jest to naprawdę mały odsetek.
Nawet jeśli upierać się przy gaźnikach, to jak już wspomniałem, większość i tak ma zawór hamowania silnikiem, który w momencie pojawienia się podciśnienia odpowiadającego hamowaniu silnikiem, odcina dopływ paliwa - niecałkowicie, ale na pewno nie więcej niż byłoby spalane na wolnych obrotach, na luzie (nie dotyczy to gaźników sterowanych elektronicznie, w który odcięcie paliwa jest całkowite).

93r. - mój samochód, gaźnik, produkowany do 96r.
Audi wujka z 95r. - gaźnik.

Duża część społeczeństwa ma właśnie takie samochody, więc uprzejmie proszę o nierobienie tutaj złudzenia że każdy ma super nowy wóz, bo trochę to niegrzeczne mieć gdzieś takich ludzi i ich samochody.
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez disaster » wtorek 10 sierpnia 2010, 00:52

Moja poprzednia Vectra 1990r, monowtrysk, Polonez kumpla 1,6GLI, wtrysk, Golf II 1989 znajomego - wtrysk, Fiat UNO 1,4 - wtrysk, a wszystko to zabytki...
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości