Szarpanie przy zmianie biegów.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez lith » niedziela 01 sierpnia 2010, 19:15

verde napisał(a):Wciśnij ma maksa sprzęgło - noga powinna być lekko ugięta z przewagą na bardziej wyprostowaną, tak by popuszczając sprzęgło noga nie była w koncie 90 stopni kiedy już całkowicie puscisz sprzęgło. Dodaj delikatnie gazu tak aby silnik przestał pyrkotać, czyli zszedł z tzw jałowych obrotów. I stosunek powinien i teraz w momencie kiedy sprzęgło zacznie łapać delikatnie dodaj gazu i jednocześnie popuszczaj sprzęgło i na tzw 2 przejścia sprzęgła raz gazu coś 2:1 .
...czyli jak można skutecznie skomplikować proste rzeczy :D
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez anakonda21 » niedziela 01 sierpnia 2010, 20:19

Ja tak ruszam jak ty piszesz,a nie zmieniam biegi :D
Avatar użytkownika
anakonda21
 
Posty: 13
Dołączył(a): niedziela 01 sierpnia 2010, 14:11

Re: Szarpanie przy zmianie biegów.

Postprzez lpm11 » wtorek 14 września 2010, 19:38

Ja na początku(ale tylko wtedy!) miałem taką technikę, żeby wrzucać kolejne biegi bez gazu na odpowiednich prędkościach(1- 8km/h 2-17km/h 3-28km/h 4-48km/h w Toyocie).. wtedy było bez szarpnięć. Potem to olałem.

Po prostu musisz dużo jeździć. Z czasem się nauczysz płynności w operowaniu sprzęgłem.
Generalnie na początku skoncentruj się, aby nie szarpać, nawet jak będziesz przez to ruszać nieco wolniej niż inni kierowcy. Z czasem zaczniesz to robić szybciej:) Powodzenia!
lpm11
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 14 września 2010, 17:44

Re: Szarpanie przy zmianie biegów.

Postprzez Pinhead » środa 15 września 2010, 13:19

lpm11 napisał(a):Ja na początku(ale tylko wtedy!) miałem taką technikę, żeby wrzucać kolejne biegi bez gazu na odpowiednich prędkościach(1- 8km/h 2-17km/h 3-28km/h 4-48km/h w Toyocie).. wtedy było bez szarpnięć. Potem to olałem.


Dobrze że to olałeś bo bzdur cię uczyli. Skoro 4 wrzucałeś przy 48 to przy 170km/h trzeba by wrzucić 15 bieg. Głupie uczenie na pamięć zamiast na zrozumienie zależności obciążenia silnika z prędkością i dopasowania do tego odpowiedniego biegu.
Pozdrawiam
Pinhead
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości