oszczedna jazda

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

oszczedna jazda

Postprzez coolbizon » piątek 27 sierpnia 2004, 19:55

zawsze jak jest jakas gorka to wlaczam luz albo wciskam sprzeglo na max i sobie jade "za darmo" :P

wy macie jakies sposoby na oszczedna jazde?

p.s.
zawsze jezzdze na maxymalnie wysokim biego juz przy 50 hm/h w moik kadecie wlaczam czwarty bieg :)
coolbizon
 
Posty: 13
Dołączył(a): czwartek 01 lipca 2004, 11:08

Postprzez tfu! » piątek 27 sierpnia 2004, 20:48

trzymam kciuki żeby cie nigdy nic nie zmiotło kiedy się będziesz "dawał ponieść" z górki, bo ciężko to nazwać jazdą... :)


a sposób jest: pojechać niekiedy autobusem. :)
tfu!
 
Posty: 144
Dołączył(a): środa 14 lipca 2004, 23:25
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Sławek_18 » piątek 27 sierpnia 2004, 21:06

juz to gdzies tam bylo na forum, ze samochod "na luzie" pije wiecej niz jezdzac bez wcisnietego gazu na bieg (juz tam nie bede wchodzil w szczegoly w jakich silnikach to dziala)

Ja tam nie staram sie meczyc silnika przy niskich predkosciach obrotowych.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez miros » piątek 27 sierpnia 2004, 23:49

no akurat za darmo to nie jedziesz, bo na luzie silnik i tak spala benzyne. lepszym rozwiazaniem byloby (jesli wtrysk paliwa sterowany jest komputerowo) wrzucic bieg (zaleznie od nachylenia gorki) i jechac na nim, wtedy komputer odcina doplyw paliwa do silnika i silnik nie spala ci nic (dopoki obroty nie spadna do pewnej granicy, ktorej niestety nie znam)

jazda na maksymalnym biegu tez nie jest dobra, przeciazasz silnik. optymalne obroty (przynajmniej u mnie) to 2 tys do 3 tys obrotow.

wiekszy bieg przy mniejszej predkosci to duze obciazenie dla silnika, co na dluzsza mete nie wychodzi zbytnio oszczednie.
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Porady

Postprzez Polonez » sobota 28 sierpnia 2004, 11:38

A oto moje rady na zaszczędzenie paliwa :
-- po uruchomieniu silnikia ruszać tak szybko jak to będzie możliwe ( gdy silnik nie będzie gasł przy ruszaniu )
- poza koniecznymi przypadkami nie utrzymywać wysokich obrotów silnika na postoju ;
- przyspieszać płynnie używając kolejno coraz wyższych biegów ;
- jeżeli warunki ruchu na to pozwalają - jeżdzić na jak najwyższym biegu ;
- w miarę możliwości starać się na czas przewidzieć konieczność hamowania , obserwując nie tylko samochód poprzedzający , lecz również calą kolumnę ;
- używać odbiorników elektrycznych tylko wtedy i tak długo , jak jest to konieczne - zwiększony pobór mocy z akumulatora w sposob pośredni wpływa na wzrost zużycia paliwa ;
Polecam również lakturę Auto Świat Nr 24 (473 ) 7 czerwca 2004 Porady : jak oszczędzać cenne paliwo
Co zwiększa zużycie paliwa ? :
- Jazda z otwartymi szybami , Ogrzewanie foteli , Wzmacniacze subofery , Szerokie opony , Zbyt niskie ciśnienie powietrza w kołach , Spojlery . Aut. skrzynia biegów , Ogrzewanie tylnej szyby
Polonez
 
Posty: 558
Dołączył(a): niedziela 16 maja 2004, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała / Kęty

Postprzez bialy » sobota 28 sierpnia 2004, 16:22

Wytłumacz mi jak używanie urządzeń elektrycznych w samochodzie moze zwiekszać zużycie paliwa :?:
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez miros » sobota 28 sierpnia 2004, 18:33

obciazaja one akumulator, a jak wiadomo akumulator jest ladowany przez alternator, a alternator napedzany jest przez silnik co jest dodatkowym obciazeniem dla silnika i w ten oto sposob zwieksza sie uzycie paliwa.

a jesli chodzi o otwarte szyby to juz uprzedzam pytania. otwierajac szybe zmniejszamy aerodynamike auta co powoduje dodatkowe opory, a to obciaza silnik. prz predkosci 100 km/h z szybami otwartymi auto moze spalac okolo 0.5 litra wiecej.

tak samo zwiekszone zyzycie paliwa powoduje bagaznik umieszczony na dachu, zwlaszcza jesli sa na nim rowery. najgorszym rozwiazaniem jest umieszczanie rowerow (zwlaszcza w samochodach kombi) z tylu na klapie bagaznika. w niektorych przypadkach zuzycie paliwa moze wzrosnac o ponad 50 % (znowu chodzi o zmiane aerodynamiki)
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez bialy » sobota 28 sierpnia 2004, 20:24

miros napisał(a):obciazaja one akumulator, a jak wiadomo akumulator jest ladowany przez alternator, a alternator napedzany jest przez silnik co jest dodatkowym obciazeniem dla silnika i w ten oto sposob zwieksza sie uzycie paliwa.


Obciązają one akumulator ktory jest ladowany prze alternator. Alternator jest napędzany przez psakek od silnika. Połączenie to jest cały czas "zależne" i silnik cały czas musi pokonywać oporu ruchu alternatora. Wiec jezeli silnik cały czas pokonuje oporu ruchu alternatora, to w jaki sposób zużycie prądu przez odbiorniki elektryczny w samochodzie może wpływac na zuzycie paliwa :?: Przecież alternator cały czas pracuje, niezaleznie od tego jakie urzadzenia w samochodzie działaja.
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez miros » sobota 28 sierpnia 2004, 20:45

w sumie fakt tego nie wzialem pod uwage :oops: no ale musi byc jakies wyjasnienie bo nie tylko ja slyszalem o tym ze urzadzenia elektryczne zwiekszaja zuzycie paliwa.
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Postprzez bialy » sobota 28 sierpnia 2004, 20:52

Tylko jakie jest to wyjaśnienie :?:
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez Ar » sobota 28 sierpnia 2004, 20:56

w sumie fakt tego nie wzialem pod uwage no ale musi byc jakies wyjasnienie bo nie tylko ja slyszalem o tym ze urzadzenia elektryczne zwiekszaja zuzycie paliwa.

Gdy masz wlaczone wiele odbiornikow pradu wzrasta na niego zapotrzebowanie (prad jest produkowany przez alternator), a wiec alternator stawia wiekszy opor, ktory to musi pokonac silnik - wzrasta wiec zuzycie paliwa.

Jesli masz obrotomierz, sporobuj wlaczyc, wszystkie siwatla, dmuchawe na max, radio na max, ogrzewanie szyby, migacze, wycieraczki i podlacz np. "lampke" pod gniazdko zapalniczki - na pewno obroty wzrosna i to znacznie (znajomy robil probe) :) .
Avatar użytkownika
Ar
 
Posty: 155
Dołączył(a): piątek 11 czerwca 2004, 18:33
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez bialy » sobota 28 sierpnia 2004, 21:31

Czas na małe sprostowanie:

Po 1: Jak juz wszyscy wiemy alternator produkuje prąd.

Po 2: Duzo odbiornikow energi moze, ale nie musi, wpłynąc na zużycie paliwa. Jak wiadomo prąd jest pobierany z akumulatora a akumulator bierze prąd z alternatora. Alternator w zależności od prędkości obrotowej produkuje pewna ilosc pradu (im szybciej tym wiecej). Jezeli uruchomimy wszystkie mozliwe odbiorniki to zapotrzebowanie na prad wzrośnie, akumulator bezdzie musiał "wydac" wiecej prądu, spadnie napięcie ładowania akumulatora, wtedy automatycznie zostanie podniesiona predkosc obrotowa alternatora (silnika), aby zrównoważyć zapotrzebowanie na energie elektryczna.
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez miros » sobota 28 sierpnia 2004, 21:48

no i mamy chyba rozwiazanie, o ktore sie pytales i ktore sam podales :)
na nowym forum od 05 Lip 2002, na starym od 2001
kat B: wydane 15.04.02
zdane za pierwszym.

Obrazek
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Troche techniki i człowiek się gubi ! :):)

Postprzez Polonez » niedziela 29 sierpnia 2004, 11:40

Troche techniki i człowiek się gubi ! :):)
- Ogrzewanie foteli to luksus, ktory kosztuje. Pobór pradu w przypadku tego odbiornika wynosi około 100 watów , co stanowi wyczuwalne obciążenie dla alternatora ;
- Wzmacniacze , subwoofery - potężny sprzet audio potrzebuje mnostwo pradu. To z kolei powoduje znaczny wzrost zużycia paliwa niekiedy nawet o ponad litr na 100km ;
- Ogrzewanie tylnej szyby to jeden z najbardziej pradożernych odbiorników elektr. w aucie. Lepiej go nie uruchamiać bez wyrażnej potrzeby :)
Polonez
 
Posty: 558
Dołączył(a): niedziela 16 maja 2004, 18:05
Lokalizacja: Bielsko Biała / Kęty

Postprzez bialy » niedziela 29 sierpnia 2004, 17:36

Kazdy musi wszystko powtórzyc z tym prądem, ale burze rozpętałem :twisted:
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości