Ranault 19 - problem ze stacyjka

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Ranault 19 - problem ze stacyjka

Postprzez ulala » wtorek 07 lipca 2009, 13:55

Witam !
Od 4 dni posiadam 15 letnie renault 19, w ponoć całkiem dobrym stanie technicznym jednak pojawił się pewien problem. Gdy chce odpalić samochód nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce, ruszam kierownica i po ok minucie zaskakuje. Jednak ta sytuacja spędza mi sen z powiek - bo niech mi gdzieś zgaśnie na światłach i co? będę stać Bog wie ile ruszając tym kluczykiem? Jaka może być tego przyczyna, czy mogę sama cos z tym zrobic? Myślałam ze kluczyk się wyrobił ale z zapasowym jest to samo.... :( :( :( :( :( :(
Ktoś powiedział, że kochanie
się jest teraz nieomal tak trudne
technicznie jak pilotowanie helikoptera.
Tymczasem pilotowanie helikoptera jest
nieco łatwiejsze, bo drążki sterownicze
nie wiotczeją nagle w najmniej
spodziewanym momencie
Avatar użytkownika
ulala
 
Posty: 77
Dołączył(a): poniedziałek 14 maja 2007, 21:09

Postprzez BOReK » wtorek 07 lipca 2009, 15:11

Jak jest mechaniczna blokada kierownicy, to nie może być "napięta". Kierownica musi być w takiej pozycji, żeby w obie strony miała pewien luz. To oczywiście w przypadku, gdy klucz nie chce przeskoczyć nawet na pierwszą pozycję.

Jeśli to nie pomoże, to pozostaje wymiana stacyjki (bo wyrobiona) i tu wyjścia są dwa:
- zmienisz samą stacyjkę, ale wtedy będzie do niej klucz inny niż do drzwi,
- zmienisz wszystkie zamki i powyższego problemu nie będzie.

Koszta obu operacji nie powinny być szczególnie duże. Jednak jeśli to wina samej blokady, a nie stacji, to wtedy trzeba rozebrać kolumnę kierowniczą i podłubać. Samodzielna operacja to raczej groszowe nakłady, w warsztacie mogą trochę zawołać.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez ulala » wtorek 21 lipca 2009, 00:12

Dzięki za podpowiedz :)
Ktoś powiedział, że kochanie
się jest teraz nieomal tak trudne
technicznie jak pilotowanie helikoptera.
Tymczasem pilotowanie helikoptera jest
nieco łatwiejsze, bo drążki sterownicze
nie wiotczeją nagle w najmniej
spodziewanym momencie
Avatar użytkownika
ulala
 
Posty: 77
Dołączył(a): poniedziałek 14 maja 2007, 21:09

Postprzez Xsystoff » wtorek 21 lipca 2009, 20:59

BOReK napisał(a):- zmienisz samą stacyjkę, ale wtedy będzie do niej klucz inny niż do drzwi

Nie wiem jak w Renault, ale w np. w MB spokojnie mozna zmienic stacyjke tak, ze zostaje ten sam stary kluczyk.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez BOReK » wtorek 21 lipca 2009, 22:11

To raczej nie zależy od samej marki, ale od technologii uzytej w stacji i sposobu jej wymiany. Nie jestem w tym specem, jak się da tak to dobrze. :]
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości