Przy jakich obrotach zmieniacie biegi?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy(silnik benzynowy)?

2000/min. lub wcześniej
3
4%
2000-3000/min.
22
26%
3000-4000/min.
13
15%
ponad 4000/min.
4
5%
kieruję się słuchem, bo nie mam obrotomierza albo nie korzystam z niego
33
39%
zmieniam przy określonej prędkości samochodu
9
11%
 
Liczba głosów : 84

Postprzez Colin is the best » poniedziałek 06 września 2004, 08:37

scorpio44 napisał(a):A tak poza tym to Barteks2 tymi 40 km/h na jedynce chyba faktycznie pobił jakiś rekord.

Jaki tam rekord :?: Ja też czasem dokręcam do 40, jak mi się gdzieś śpieszy. Na wyższych obrotach mam lepsze przyśpieszenie.
A tak poza tym, to sportowe auta na jedynce bez problemów wyciągają 80. Nie trzeba się bać tego biegu, jak to robić niektórzy i zmianiają zawsze przy 15km/h.
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez leila » poniedziałek 06 września 2004, 11:22

ja to mogę tylko powiedziec jak robiłam na L-ce- po prostu na wyczucie...słychac że silnik już nie chodzi dobrze na danym biegu to się daje wyższy...instruktor mi raczej nigdy nie wspominał o ilości obrotów i adekwatnym dla Micry wtedy biegu... :wink:
Opel Corsa 1.2 City:)od 11.10 moja!!!!
Avatar użytkownika
leila
 
Posty: 384
Dołączył(a): piątek 11 lipca 2003, 13:56
Lokalizacja: małopolska

Postprzez bialy » poniedziałek 06 września 2004, 15:49

Profesor napisał(a):w moim aucie powinno sie zmieniac biegi przy 4 tys , ( zgodnie z instrukcja) ale moze to dlatego ze ma on 8 tys obrotow :twisted: :twisted:


Silniki z czterema zaworami na cylinder, maja taka charakterystyke, ze przy niskich obrotach maja mało mocy, dlatego trzeba je krecic do wyzszych obrotow aby uzyskac tego magicznego kopa 16v.
bialy
 
Posty: 573
Dołączył(a): czwartek 27 listopada 2003, 19:55

Postprzez barteks2 » poniedziałek 06 września 2004, 17:26

bialy napisał(a):Silniki z czterema zaworami na cylinder, maja taka charakterystyke, ze przy niskich obrotach maja mało mocy, dlatego trzeba je krecic do wyzszych obrotow aby uzyskac tego magicznego kopa 16v.

Eeee, to kicha... dobrze, że ja mam tylko do 7000rpm :D
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez barteks2 » poniedziałek 06 września 2004, 17:30

Colin is the best napisał(a): Nie trzeba się bać tego biegu, jak to robić niektórzy i zmianiają zawsze przy 15km/h.

Cała prawda :idea:
Często widzę, jak niektórzy w połowie skrzyżowania zmieniają na dwójkę, choć bez problemu można to zrobić na jedynce, kiedy jest potrzeba szybkiego przejechania.
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez Mmeva » poniedziałek 06 września 2004, 18:56

Jak dla mnie 1 służy do ruszania z miejsca i zaraz jak ruszę zmieniam na 2 (chyba, że jadę baaardzo wolno-np. moją dziurawa dróżką dojazdową); czasem trzeba przejechac szybciej; ale u mnie to rzadkośc, normalnie nie ma sensu zarzynać samochodu.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez zoltan » poniedziałek 06 września 2004, 19:07

Nie wiem, jak to jest w innych autach, ale w fiatach zauważyłem, że jak się przy dużej szybkości na 1 zdejmie nogę z gazu to samochód trochę.. hmm... skacze... :>
Avatar użytkownika
zoltan
 
Posty: 202
Dołączył(a): piątek 16 lipca 2004, 14:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Mmeva » poniedziałek 06 września 2004, 19:35

Pamiętam, jak się dziwiłam gdy po kursie wsiadlam w moje 'maleństwo' , hamowanie zaczynamy od hamulca a potem wciskamy sprzęgło - na kursie i w innych autach nie rzucało - a tu jak wsiadłam w Tikacza zaczęłam się zastanawiać, czy wszystko z nim w porządku -
też czasami mam tak, że zdejmuję nogę z gazu, zaczynam hamować, a tu mi autkiem zaczyna lekko rzucać ;) - trochę wkurzające, ale mozna się przyzwyczaić.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez barteks2 » poniedziałek 06 września 2004, 19:50

zoltan napisał(a):Nie wiem, jak to jest w innych autach, ale w fiatach zauważyłem, że jak się przy dużej szybkości na 1 zdejmie nogę z gazu to samochód trochę.. hmm... skacze... :>

Ja w momencie puszczania gazu wciskam sprzęgło. Pomaga.

PS Dodam, że robię tak tylko na jedynce :P
barteks2
 
Posty: 111
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2003, 14:18

Postprzez Mmeva » poniedziałek 06 września 2004, 23:30

barteks2 napisał(a):Ja w momencie puszczania gazu wciskam sprzęgło. Pomaga.


Pomaga, ale ja z reguły puszczam gaz przed hamowaniem (oczywiście nie tylko), a hamując nie powinniśmy najpierw wciskać sprzęgła tylko na odwrót (czyli najpierw hamulec i potem sprzęgło) i koło się zamyka ;) ale widze, że nie tylko z moim autkiej jest cos nie tak.
Zresztą chyba troszkę zeszliśmy z tematu :wink:
Pozdrawiam.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez sylurek » poniedziałek 06 września 2004, 23:44

barteks2 napisał(a):
Często widzę, jak niektórzy w połowie skrzyżowania zmieniają na dwójkę, choć bez problemu można to zrobić na jedynce, kiedy jest potrzeba szybkiego przejechania.

Ja tez tak czasem robilam w Punto czy Corsie.Ale teraz- katastrofa. W Polonezie z dieselkiem 1 sluzy tylko i wylacznie do ruszania, zaraz musze na 2, bo tak ryczy, ze slychac go w Gdansku :D Jest to wkurzajace na 'waskich' skrzyzowaniach.
A jak zmieniacie biegi w dieselkach, do ilu obrotow ciagniecie?Ja tak do 2500, czasem 3000, ale to juz max.A w ogole, to staram sie :wink: sluchac silnika.
21.08.04-piersze podejście:zaliczone:)))
sylurek
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa 01 września 2004, 23:04
Lokalizacja: warszawka

Postprzez Mmeva » wtorek 07 września 2004, 00:24

Ja na codzień jeżdżę benzyniakiem, dieselkiem od czasu do czasu i zmieniam koło 2-2.5 tys. obrotów, jak trzeba np. wyprzedzić czy szybko wyjechac to czasami dochodzi do 3 tys., ale rzadko tak kręcę, zreszta ani ja tego nie lubię, ani tata, ani przede wszystkim silnik.
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez Sławek_18 » wtorek 07 września 2004, 10:06

a ja kiedys dokrecilem do 4,5/5 tysiecy obrotow na minute :twisted: :twisted: :twisted: Az sie wystraszylem bo na 3 biegu jechal 110 :lol: :lol: :lol: a zazwyczaj nie wyciaga wiecej niz 80 8) Bylo to przy wyprzedzaniu. Bez kitu myslalem (jak zobaczylem obrotomierzi predkosciometr), ze cos sie stanie a tu nawet temperatura nie skoczyla :twisted: Ogolnie krece do 3/3.5 tysiaca wtedy jest w miare"dynamicznie" (i oczywiscie ciemno czasami za mna :) )
MOj obrotek ma pole czerwone przy 5 tysiakach
Ogolnie jesli sie nie zapomne i go nie przekrece to nie krece go wysoko.
Oczywiscie chodzi o diesla
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sylurek » wtorek 07 września 2004, 13:33

Sławek_18 napisał(a):a ja kiedys dokrecilem do 4,5/5 tysiecy obrotow na minute :twisted: :twisted: :twisted: Az sie wystraszylem bo na 3 biegu jechal 110 :lol: :lol: :lol: a zazwyczaj nie wyciaga wiecej niz 80 8) Oczywiscie chodzi o diesla


??????ILE????5 tys????
Ze Ci silnik nie wyskoczyl... :D :wink: No to nie lada wyczyn, ale juz musial byc chyba niezle rozgrzany, bo innaczej taki numer by nie przeszedl. Ja to bym sie wystraszyla samego dzwieku :D
21.08.04-piersze podejście:zaliczone:)))
sylurek
 
Posty: 151
Dołączył(a): środa 01 września 2004, 23:04
Lokalizacja: warszawka

Postprzez Sławek_18 » wtorek 07 września 2004, 13:39

mial optymalna temperature pracy (80/90) Wiesz, ze nawet strasznie na mnie nie warczal :D :D A chyba podczas zbierania sie do wyprzedzania nie zauwazylem, ze jest na trojce :D a podczas wyprzedzania nie zmieniam biegow. jak zakonczylem manewr tylko: " O <&%#$@> to jeszcze jedzie na 3 :D "
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości