Strona 2 z 2

PostNapisane: poniedziałek 05 stycznia 2009, 02:36
przez Kamil Bajko
A o tym jak bardzo olej wypłukuje syfy z silnika mówi w przybliżeniu liczba zasadowa TBN oleju. Jak porówna się nowy olej mineralny i syntetyczny wyjdzie, że zalanie syntetyka po mineralu nic nie wypłuka i silnik się nie zatrze. Gorzej jeżeli silnik będzie już dość zużyty to na rzadszym oleju syntetycznym zacznie pracować głośniej.

Re: Wymiana oleju i filtra oleju

PostNapisane: środa 11 stycznia 2017, 14:49
przez komorniq
Olej syntetyczny ma też lepszy zakres temperatur pracy, w których zachowuje swoje właściwości i nie zrywa filmu olejowego. Choćby taki 0w40, ułatwia rozruch silnika w zimie poniżej temperatury -25, ale w wyższych temperaturach też nie traci swoich właściwości. Więc w zasadzie jest dość dobry i uniwersalny. Minusem jest na pewno to, że jest on dość rzadki. Dlatego jeżeli silnik nie jest w najlepszym stanie to może zużycie oleju być duże, poprzez wycieki bądź spalanie.

Re: Wymiana oleju i filtra oleju

PostNapisane: piątek 13 stycznia 2017, 18:25
przez eragon
Kolego, popatrz na datę dyskusji... Ten eskort dawno zezlomowany jest..

Re: Wymiana oleju i filtra oleju

PostNapisane: środa 18 stycznia 2017, 10:41
przez janek88
Wlej nowy olej sprawdzając bagnetem jego poziom, potem odpal silnik na jakieś 2 min i znowu sprawdź stan oleju.