ButterflyEffect napisał(a):czy szukać czegoś innego?
jak na pierwsze autko to polecam Ci
ButterflyEffect cos z niemieckich marek - pewnie miłosnicy innych marek zaraz mnie tu zlinczują, ale dla mnie inne marki mogą nie istniec :P zawsze niemieckie autka one nie zawiodą i nie rozczarują :D na przykład takie jak na poczatek powinno być OK
klik :P :P :P
a odnosnie gazu, moje zdanie jest takie - mały silnik + gaz bezsens, to zaczyna miec sens minimum powyzej 1800cm3 a najlepiej powyzej 2000cm3
nie wiem tez jaki tam jest kolektor w Punciaku, i jakiej generacji jest ten gaz, ale samochody z plastikowym kolektorem powinny mieć montowane instalacje wyższych generacji z racji na to, że w instalacjach niższych generacji potrafi dojść do niekontrolowanego wybuchu nadmiaru nie spalonego gazu w kolektorze, no i o ile kolektor metalowy jest w stanie to wytrzymać, o tyle plastikowy już nie.
dochodzi Ci jeszcze :
-wylewanie oleju z reduktora co 5.000km; -wymienianie filtra powietrza i świec zapłonowych co 10.000km; -wymienianie filtra gazowego w zaworze gazowym co 30.000km; -wymienianie membran w reduktorze co 80.000km; i zobacz jeszcze jaka jest data certyfikatu na butle - bo jest to 10 lat od nowości i po upływie tego czasu trzeba ją wymienic bądź legalizowac.
co około 30 tysięcy kilometrów trzeba wymienić membranę w parowniku, co oznacza koszt około 200 zł. Poza tym częściej trzeba wymieniać filtr powietrza, no i przegląd co sie robi do dowodu masz drozej, chyba z gazem jest cos koło 170 zeta.
powiem Ci ja zmieniałam niedawno auto i miałam dylemat czy gaz czy diesla, a chciałam zeby ekonomicznie było (przy dzisiejszych cenach paliwa :shock: ), i jednak wygrał diesel z turbiną.
Ale myslę, ze jezeli chodzi o mały silniczek taki do 1400cm3 to czysta benzynka bez gazu, on Ci duzo nie spali. A VW polecam Ci dlatego, bo to solidna marka, nieawaryjne autka + tanie wszedzie dostępne częsci