Jak nie spalic sprzegla?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez adam_0103 » sobota 17 maja 2008, 12:49

Moim zdaniem najważniejsze to wyczuć sprzęgło, i ruszać nie myśląc o tym, by puścić sprzęgło, potem dodać gazu, tylko robić to równocześnie i niemal automatycznie, bez zbędnego zastanawiania się.
Avatar użytkownika
adam_0103
 
Posty: 135
Dołączył(a): piątek 02 listopada 2007, 12:58

Postprzez lled3 » sobota 17 maja 2008, 14:17

Razor1990 napisał(a):Ja używam następującej techniki - puszczam sprzęgło aż nie poczuje, że samochód rusza (gdzie tak połowa sprzęgła), jak czuje, że rusza dodaje gazu, przytrzymuje jeszcze ze 2 sekundy sprzęgło i je puszczam


2 sekundy to całe ruszenie powinno trwac :) nawet mniej ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Razor1990 » sobota 17 maja 2008, 14:45

Kwestia wprawy i ruszanie zajmie czas poniżej 2 sek. :P :twisted:
Razor1990
 

Postprzez Barabasz » sobota 17 maja 2008, 23:01

panowie specjalisci od porad przy ruszaniu
pochwalcie sie jak pracuje wasza noga na sprzegle
moze poradzicie cos koledze
a przynajmniej dowiemy sie cz czegos was poprawnie nauczono :P
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez lled3 » sobota 17 maja 2008, 23:18

panowie specjalisci od porad przy ruszaniu
pochwalcie sie jak pracuje wasza noga na sprzegle


w jakim sensie jak pracuje ?
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Barabasz » sobota 17 maja 2008, 23:27

lled3 napisał(a):
panowie specjalisci od porad przy ruszaniu
pochwalcie sie jak pracuje wasza noga na sprzegle


w jakim sensie jak pracuje ?


ktora czesc stopy naciska pedal?

jak odpuszczasz sprzeglo?
i tu konkretniej
cala noga czy ruchem w kostce
podnoszac stope w gore czy trzymajac stope na dywaniku
im konkretniejsze odpowiedzi tym wiecej bedzie mozna doradzic by ewentualnie poprawic tehnike
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez lled3 » sobota 17 maja 2008, 23:45

palce/śródstopie

stopy(pięty) nie trzymam na dywaniku ... a więc podnosze całą noge :P
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Barabasz » niedziela 18 maja 2008, 00:14

lled3 napisał(a):palce/śródstopie

stopy(pięty) nie trzymam na dywaniku ... a więc podnosze całą noge :P


palce -dobrze
srodstopie - za daleko, szczegolnie dla osob o malych stopach

stopy(pięty) nie trzymam na dywaniku ... a więc podnosze całą noge -zle

pieta luzno spoczywa na dywaniku, cala praca na polsprzegle odbywa sie miesniami uda.
sprzeglo jest na sprezynie, jesli odpuszczasz nacisk nogi to sprzeglo samo odpycha noge, ty masz tylko kontrolowac szybkosc/przytrzymywac, ewentualnie spowrotem dociskac

pewno mniej wiecej tak to robisz - tyle ze pieta powinna slizgac sie po dywaniku. podnoszac noge w gore nie masz tak delikatnego odpuszczania, moze ci odskoczyc noga za bardzo


lled3 napisał(a):IMHO nie mozna ruszyc prawidłowo nie znajac zasady działania sprzęgła. dopóki go bedizesz wciskac "bo tak trzeba" - nie ruszysz - najwyzej zaczniesz sie toczyc.


lled3 napisał(a): idz ćwicz ruszanie :)
tylko praktyka poparta zrozumieniem wykonywanych czynnosci moze przynies dobre rezultaty !
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez qwer0 » niedziela 18 maja 2008, 12:56

Barabasz
po prostu lol z Ciebie...
stopy(pięty) nie trzymam na dywaniku ... a więc podnosze całą noge -zle

wybacz, ale sa rozne autka, np ja, zebym w sceniku mogl trzymac piete na dywaniku, to bym musial miec rozmiar buta conajmniej 55...
A i to nie wiem czy by bylo fizyczna mozliwoscia, poniewaz fotel jest dosyc wysoko, i nie wiem czy bym umial tak noge wygiac, bo tam pedal sprzegla wciska sie doslownie z gory na dol, a nie jak w wiekszosci autek "do przodu".
Tak wiec w ten sposob uwazam Twoja teze za obalona.
Prawidlowo trzyma sie tak, jak komu wygodnie.
Nie ma na to odpowiedniej recepty, w tym wypadku akurat chyba mozna powiedziec, ze tak jak ktos ma wygodnie, tak bedzie najlepiej.
Widac nie masz pojecia, jak bardzo jedno autko moze sie pod tym wzgledem roznic od drugiego.
Nikt lepiej niz ja sam, nie bedzie wiedzial, jak mi najlepiej wciskac sprzeglo, wiec takie "ksiazkowe opisy" to po prostu do smieci.
Jezdzic albo sie umie (1), albo nie umie (2), albo sie nie umie, ale jakos ta jazda wychodzi, bo sie slucha takich beznadziejnych opisow... (3) - ta czesc ludzi zdaje egzaminy za 10-20podejsciem... imho oczywiscie
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Barabasz » niedziela 18 maja 2008, 14:24

to chyba jasne ze jesli masz auto w ktorym sie tak nie da zrobic, czy to za wysokie sprzeglo, czy dlatego ze siedzi sie jak/badz w ciezarowym/dostawczym to nie da sie nogi cofac w taki sposob

wiekszosc jednak aut jest taka ze to dziala

jesli ktos podaje metode najprostsza to nie badz od razu takim specjalista od nauki i nie kwestionuj tego co duzo madrzejsi od ciebie wymyslili

zglos sie do mnie a gwarantuje ci ze jak cie posadze na lewym fotelu w normalnym aucie wytlumacze co i jak to przyznasz mi racje



qwer0 napisał(a):Jezdzic albo sie umie (1), albo nie umie (2), albo sie nie umie, ale jakos ta jazda wychodzi


bo na razie czytajac co piszesz dochodze do wniosku ze twoje umiejetnosci jazdy, jakies tam sa i jakos ta jazda ci wychodzi
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez qwer0 » niedziela 18 maja 2008, 14:59

bo na razie czytajac co piszesz dochodze do wniosku ze twoje umiejetnosci jazdy, jakies tam sa i jakos ta jazda ci wychodzi

hehe, zdziwilbys sie ;]
zglos sie do mnie a gwarantuje ci ze jak cie posadze na lewym fotelu w normalnym aucie wytlumacze co i jak to przyznasz mi racje

wczoraj zrobilem kika setek stara polowka.
Przyznam Ci szczerze, ze nie pamietam jak 3malem noge, bo po prostu nie zwracam na to uwagi, jezdzi sie tak, jak jest wygodnie, bo tak jest prawidlowo. Jakbym sie stosowal do takich wskazowek do kazdego auta, niezaleznie od tego jak konstrukcyjnie sprawa pedalu sprzegla jest rozwiazana, to bym mogl dostac jakiegos sqrczu, czy niewiadomo czego i wcale by to na dobre nie wyszlo.
Dlatego tez uwazam, ze nie mozna tak tego generalizowac i z gory mowic tak, "bo tak ma wiekszosc aut".
Nie mowie, ze to co piszesz jest nie prawda.
Jasne, moze w Twoim aucie sie sprawdza, jednak sa tu osoby, ktore poruszaja sie przeroznymi wehikulami, o roznym stopniu zaznajomienia z technika jazdy i to po prostu jest wprowadzanie tych osob w blad.
Takze widocznie mnie zle zrozumiales. Nie negowalem tego, ze sposob opisany przez Ciebie jest zly, tylko negowalem to, ze nie mozna tego z gory zalozyc, ze tak w kazdym aucie bedzie poprawnie.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Barabasz » niedziela 18 maja 2008, 15:46

qwer0 napisał(a):jezdzi sie tak, jak jest wygodnie, bo tak jest prawidlowo.


nie moge sie zgodzic z tym co napisales
jezdzi sie tak zeby bylo jak najbezpieczniej
i dlatego juz na samym poczatku nauki jest wazne by zwracac uwage na kazdy nawet najdrobniejszy blad kursanta jesli nauczy sie ich tego od samego poczatku to wejdzie im to w krew
(zeby nie bylo znow niedomowien, nie samo sprzeglo mam tu na mysli)
qwer0 napisał(a):Jasne, moze w Twoim aucie sie sprawdza


qwer0 napisał(a):wczoraj zrobilem kika setek stara polowka.
Przyznam Ci szczerze, ze nie pamietam jak 3malem noge, bo po prostu nie zwracam na to uwagi, jezdzi sie tak, jak jest wygodnie


hmm.. jezdze na codzien 3 autami (swoim, elka i żony czasami, nissan, alfa i corsa) i pamietam co i jak w kazdym z nich robie

ale to byc moze dlatego ze ja ciegle daze do doskonalenia swojej techniki jazdy i kazda chwila w aucie to dla mnie okazja do samokontrolowania sie

ciekawe jak czesto zdazylo ci sie zadac samemu sobie pytanie typu: czy wykonalem ten manewr bezpiecznie dla siebie i innych uczestnikow ruchu, czy bylem wystarczajaco czytelny w tym co robie dla innych

qwer0 napisał(a):.
sa tu osoby, ktore poruszaja sie przeroznymi wehikulami, o roznym stopniu zaznajomienia z technika jazdy i to po prostu jest wprowadzanie tych osob w blad.


hmm... na co dzien mam wlasnie doczynienia z takimi ludzmi, szkolenie kierowców samochodów osobowych, zarówno na poziomie nauki jazdy jak i doskonalenie techniki jazdy. i mowisz ze wszystkich ich wprowadzam w blad....
...to sie bedzie dzialo jak dojda do tego samego wniosku co ty.

ale nic to jutro znow do pracy i nie zmienie metod szkolenia puki co.

-pozdrawiam
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą predkością..."
Vittorio de Sica
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez lled3 » niedziela 18 maja 2008, 17:01

Przyznam Ci szczerze, ze nie pamietam jak 3malem noge, bo po prostu nie zwracam na to uwagi, jezdzi sie tak, jak jest wygodnie, bo tak jest prawidlowo.


a to by bylo jak by kazdy tak jezdizl :shock:
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » niedziela 18 maja 2008, 17:42

a to by bylo jak by kazdy tak jezdizl Shocked

o maaasssaaakro, idz ustaw lusterka...

Technika jazdy to dla mnie "naturalny" odruch, jak zmieniam bieg to nie lookam, czy pod idealnym katem prowadze drazek, tylko robie to odruchowo, tak samo ze sprzeglem. Podziwiam was, jesli za kazdym razem lookacie na dol, na to jak gdzie wasze nogi leza...
Dla mnie to jest po prostu odruch.
nie moge sie zgodzic z tym co napisales
jezdzi sie tak zeby bylo jak najbezpieczniej

A ja uwazam, ze najbezpieczniej bedzie, gdy wlasnie wykonam to odruchowo (wygodnie), niz gimnastykujac sie, zeby tylko pieta na dywaniku lezala.
Prosty przyklad ze scenikiem podalem, autkiem ktorym jezdze na codzien.
Ale tak, tak, juz widze te wypowiedzi "ale to dostawczy/van" albo cos jeszcze innego wymyslicie ;] hehe ;]
hmm... na co dzien mam wlasnie doczynienia z takimi ludzmi, szkolenie kierowców samochodów osobowych, zarówno na poziomie nauki jazdy jak i doskonalenie techniki jazdy. i mowisz ze wszystkich ich wprowadzam w blad....
...to sie bedzie dzialo jak dojda do tego samego wniosku co ty.

no wlasnie, a pozniej sie taki przesiadzie do chocby scenika i bedzie sie gimnastykowal, "bo tak prawidlowo" hehe... no zal
wg mnie to wcale nie bedzie bezpiecznie...
Dlatego tez kazdy indywidualnie ustawia sobie pozycje za kolkiem, zeby bylo bezpiecznie. A nie jeden standard, uszeregowany wzrostem.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » niedziela 18 maja 2008, 20:58

NIE !

jak robisz coś długo i powtarzalnie - to się staje nawykiem. I możesz to robić źle - albo dobrze. Uczysz sie teorii po to by ją zastosować w praktyce. Uczysz się jak trzymać nogę na sprzęgle by kiedyś to się stało Twoim nawykiem i byś o tym nie myślał - a jednak by praca ze sprzęgłem nadal odbywała się poprawnie.

Jak sie ktos nauczy siedziec "na kierownicy" - to też będzie mu wygodnie, i jak potem posadzi się go dalej - no to paraliż ... nagle przestanie potrafić jechac ...

nie ma nic gorszego niż nauka praktyki bez żadnej wiedzy teoretycznej - bo to prowadzi zazwyczaj do wyrobienia złych, niepoprawnych, błędnych nawyków.

Tak jak z lusterkami o których mówisz - uczą żeby zawsze widzeć bok bo to JEDYNA słyszna metoda - no i potem paraliż jak się ustawi poprawniej ...

na koniec cytat:

"...Zadziwiające, że składniki dobrego i złego betonu są dokładnie takie same, a jedynie umiejętności, poparte przez zrozumienie wykonywanych czynności i zachodzących procesów są odpowiedzialne za różnice."
A.M. Neville "Właściwości betonu"
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości