Strona 1 z 2

sprawdzanie płynów/olejów

PostNapisane: niedziela 02 marca 2008, 21:52
przez miodzio
Witam, może już ten temat był poruszany na forum, ale ja nie znalazłem:/

Chodzi mi o to jak sie sprawdza poziom poszczególnych płynów w samochodzie. Znaczy chce się upewnić, tak więc:
*chłodzący - poziom powinien być pomiędzy MIN i MAX
*hamulcowy - tak samo jak chłodzący
*do spryskiwacza - to na oko się bierze, powinny być widać czy jest dużo czy mało
*silnikowy - sprawdza się bagnetem, na równej powierzchni przy wyłączonym samochodzie, bagnet musi być czysty, wartość oleju musi być pomiędzy MIN i MAX

Czy jest jeszcze jakiś olej<płytn> jaki trzeba sprawdzić?? Czy któryś źle bym sprawdził??

Gdzie jest bagnet w Micrze??znaczy w którym miejscu on sie znajduje?

PostNapisane: niedziela 02 marca 2008, 22:23
przez jamnik
sprawdza się bagnetem


Tak, ale na egzmainie podobno to sie nazywa Miernik Poziomu Oleju :D


są 4 płyny, wiec wymieniles wszystkie

PostNapisane: poniedziałek 03 marca 2008, 01:19
przez DEXiu
Bagnet jest mniej więcej tam gdzie w każdym innym samochodzie :wink: A nieco poważniej to to chyba jest element który najłatwiej znaleźć i odróżnić pod każdą maską, więc bez nerwów - poradzisz sobie :)

PostNapisane: poniedziałek 03 marca 2008, 11:48
przez opel_corsa
Ja w swoim temacie też to zadałam, ale nikt nie odpowiedział, więc założyłam nowy. A tutaj są odpwiedzi. Dziękuję :)

PostNapisane: poniedziałek 03 marca 2008, 22:14
przez Reedsik
W Grudziądzu trzeba pokazać jeszcze, gdzie się olej dolewa, i gdzie znajduje się płyn wspomagana kierownicy.

PostNapisane: wtorek 04 marca 2008, 06:32
przez mihauu
Reedsik napisał(a):gdzie znajduje się płyn wspomagana kierownicy.


Jeżeli tak faktycznie w Grudziądzu każą pokazywać, to robią to niezgodnie z przepisami.

PostNapisane: wtorek 04 marca 2008, 19:46
przez Reedsik
A no robią tak właśnie. Jest do wymienianie po maską 6 elementów. Wskaźnik poziomu oleju, wlew oleju, płyny: hamulcowy, do chłodnicy, spryskiwaczy, i właśnie do wspomagania kierownicy.

PostNapisane: wtorek 04 marca 2008, 23:18
przez cman
No nie mów tylko, że jak ktoś nie będzie potrafił sprawdzić poziomu płynu do wspomagania układu kierowniczego, zostanie to potraktowane jako błąd?

PostNapisane: środa 05 marca 2008, 17:30
przez loser
jamnik napisał(a):
sprawdza się bagnetem


Tak, ale na egzmainie podobno to sie nazywa Miernik Poziomu Oleju :D




WSKAŻNIK POMIARU POZIOMU OLEJU!


cman napisał(a):No nie mów tylko, że jak ktoś nie będzie potrafił sprawdzić poziomu płynu do wspomagania układu kierowniczego, zostanie to potraktowane jako błąd?


To jest tak:
Jedni egzaminatorzy pytają się tylko, o to co jest w rozporządzeniu.
Inni potrafią zadawać jakieś dodatkowe pytania.

Jak ktoś obleje, to wiadomo, że za nie umiejętność przygotowania pojazdu do jazdy. Dokładnie za co, to nie dojdziesz, bo nie było Ciebie przy tym, a na Karcie z przebiegu egzaminu to nie wiem czy szczegółowo egzaminator to wylicza.
Ludzie się skarżą w necie, coś czasami jest w prasie.

Wiem tylko, że mnie uczulano (szkoleniowcy), że egzaminatorzy pytają o akumulator, bezpieczniki, filtr powietrza, alternator, pokazywanie żarówek.
Czy jak ktoś, tego nie wie, to obleje, to nie wiem. Nie próbowałem sprawdzać.

PostNapisane: środa 05 marca 2008, 19:27
przez Reedsik
Tak jak już kolega wcześniej wspomniał oblewają za różne rzeczy, czasem całkiem bzdurne. Nie mam pojęcia czy ktoś oblał tylko dlatego, ze nie pokazał gdzie znajduje się płyn do wspomagania układu kierowniczego. Ale trzeba go wymienić razem z pozostałymi płynami. Czasem też pytają gdzie jest filtr powietrza, akumulator, który z płynów jest najważniejszy. Takie wieści nam kursanci przynoszą. A jak chcą się przyczepić, to zawsze coś znajdą żeby oblać. Nie trzeba się wcale dużo starać.

PostNapisane: środa 05 marca 2008, 21:44
przez kamiles
Reedsik napisał(a):Nie mam pojęcia czy ktoś oblał tylko dlatego, ze nie pokazał gdzie znajduje się płyn do wspomagania układu kierowniczego.

To dobrze, że nie ma egzaminów na fabiach ;) W mojej trzeba rozebrać nadkole, aby dostać się do pompy i do zbiornika płynu do wspomagania. :roll:

PostNapisane: środa 05 marca 2008, 22:44
przez cman
Reedsik napisał(a):Czasem też pytają (...) który z płynów jest najważniejszy.

A takie pytania to już mnie kompletnie rozwalają. Mogliby jeszcze pytać, które koło jest najważniejsze :lol:.

PostNapisane: środa 05 marca 2008, 22:58
przez kamiles
cman napisał(a):Mogliby jeszcze pytać, które koło jest najważniejsze :lol:.

No jak to które? - kierownica ;)

PostNapisane: czwartek 06 marca 2008, 00:38
przez lled3
WSKAŻNIK POMIARU POZIOMU OLEJU!


wskaznikiem to moze byc fenoloftaleina albo wywar z czerwonej kapusty
:lol:

PostNapisane: czwartek 06 marca 2008, 20:12
przez Reedsik
cman napisał(a):
Reedsik napisał(a):Czasem też pytają (...) który z płynów jest najważniejszy.

A takie pytania to już mnie kompletnie rozwalają. Mogliby jeszcze pytać, które koło jest najważniejsze :lol:.


Co zrobić, mają takie a nie inne wymagania, uczymy więc kursantów miedzy innymi tak, zeby zdawali na placu.

A co do tego bagnetu,( wskaźnika, miernika), to u nas też się mówi wskaźnik poziomu oleju :D .
Jak widać każdy rejon ma jakieś inne wymagania. I to nie tylko podczas egzaminów na prawko, ale jak juz zdążyłam zauważyć, także na instruktora.