Opony zimowe

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Flisak » czwartek 08 listopada 2007, 23:27

LOBUZ88 napisał(a):
po jednej stronie mozemyu miec szkielet z michelin - a po drugiej z marketowej opony


jak można podzielić szkielet opony ? :lol:


Chodzilo mu chyba o strony samochodu, lewa/prawa :). Co do nalewek, kiedys na Discovery odladalem program "Jak to jest zrobione" gdzie byl fragment o produkcji owych opon. W pierwszym etapie nastepuje selekcja zuzytych opon a nastepnie usowane sa resztki starego bieznika (maszynowo + wykanczanie reczne). Na koniec jest naklejana odpowiednia ilosc warstw specjalnej mieszanki gumy a wszystko jest wkladane do formy gdzie calosc jest na nowo wulkanizowana. Tak jak przy produkcji nowych oponek. Po calym procesie niewiele zostaje z pierwotnego ogumienia, prawie wszystko w oponie jest nowe a o wiele tansze ;). Chodz jak bym nie mial wiekszych problemow z finansami z pewnoscia zdecydowalbym sie na nowki, na gumach, hamulcach czy zawieszeniu nie ma co oszczedzac.
The government has this car, and it runs on water, man.
Avatar użytkownika
Flisak
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek 26 października 2007, 19:42
Lokalizacja: Lublin

Postprzez marcij » piątek 09 listopada 2007, 03:35

Na temat opon bieznikowanych juz sie wypowiadalem ale jeszcze raz , skrotowo sie powtorze.

Wiec pracowalem troche na wulkanizacji i za tydzien pracy mialem jeden samochod , ktory przyjechal z opona bieznikowana , z ktorej odkleil sie bieznik. 1 miesiac po zakonczeniu gwarancji. Kumpel , ktory dluzej tam pracowal , mowi ze to zalezy do technologi produkcji i od formy. Ten sam praducent mial wiekszosc opon bardzo dobrych , natomiast mial kilka rozmiarow ktore sie rozwalaly. Fakt faktem , ze takie bieznikowane kolo duzo ciezej jest wywazyc.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez invx » piątek 09 listopada 2007, 23:04

roszkę wiedzy na temat opon by sie przydało..."zbrojenie" a raczej szkielet nie różni sie znacząco miedzy oponami (prócz podziału diagonalne/radialne) . Zasadnicza różnica w budowie opony to skład i rodzaj mieszanki oraz rzeźba bieżnika . W tanich oponach mieszanka jest kiepska w dodatku opony są odlane w fatalny sposób (ciężko wyważyć oponę na prostej feldze - biją) . Z reguły takie hipermarketówki po jednym-dwóch sezonach nadają sie jedynie na śmietnik . A nalewki są robione na szkieletach markowych opon , nalana mieszanka jest dobrej jakości i z reguły rzeźba bieżnika jest "podpatrzona" z dobrych opon .


tak ... generalnie to samo ... tu zbrojenie i tu zbrojenie ... tu czarna "guma" i tu czarna "guma" 8)

...

Twój samochów - Twoja wola - zakładaj co uwazasz za sluszne :)

ja mam swoje zdanie - mylilem sie wiele razy ... moze i myle sie tym razem - ale Ty mnie nie przekonales do jego zmiany :wink:
invx
 
Posty: 495
Dołączył(a): poniedziałek 17 lipca 2006, 20:40

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości