LOBUZ88 napisał(a):po jednej stronie mozemyu miec szkielet z michelin - a po drugiej z marketowej opony
jak można podzielić szkielet opony ? :lol:
Chodzilo mu chyba o strony samochodu, lewa/prawa :). Co do nalewek, kiedys na Discovery odladalem program "Jak to jest zrobione" gdzie byl fragment o produkcji owych opon. W pierwszym etapie nastepuje selekcja zuzytych opon a nastepnie usowane sa resztki starego bieznika (maszynowo + wykanczanie reczne). Na koniec jest naklejana odpowiednia ilosc warstw specjalnej mieszanki gumy a wszystko jest wkladane do formy gdzie calosc jest na nowo wulkanizowana. Tak jak przy produkcji nowych oponek. Po calym procesie niewiele zostaje z pierwotnego ogumienia, prawie wszystko w oponie jest nowe a o wiele tansze ;). Chodz jak bym nie mial wiekszych problemow z finansami z pewnoscia zdecydowalbym sie na nowki, na gumach, hamulcach czy zawieszeniu nie ma co oszczedzac.