Mechanizm

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Mechanizm

Postprzez Marcel2727 » poniedziałek 25 listopada 2019, 17:00

Jak się nazywał ten mechanizm w automacie, gdzie po dociśnięciu gazu na maksa naciska się coś na kształt guzika? W efekcie auto szybciej osiąga większą moc, jest to szczególnie przydatne przy np. wyprzedzaniu, gdy trzeba się pośpieszyć.
Marcel2727
 
Posty: 239
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: Mechanizm

Postprzez Cyryl » poniedziałek 25 listopada 2019, 19:38

jak zwykle coś Ci się pomieszało.

1. w niektórych pojazdach ze skrzynią automatyczną jest przycisk S - "speed" lub "sport", który powoduje, że zmiany biegów odbywa się na wyższych niż zwykle obrotach.

2. również w niektórych pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów może być przycisk: "O/D off" jest to wyłącznie nadbiegu, czyli najwyższego biegu.
trzeba pamiętać, że współczesne pojazdy z automatyczną skrzynią biegów mogą być wyposażone nawet w 8 biegów.

3. w każdym pojeździe wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów można zmieniać biegi poprzez operowanie pedałem gazu.
np. przy wyprzedzaniu przy wciśnięciu pedału gazu (trzeba mieć dość czuła nogę i wcale nie trzeba cisnąć na maksa).
jeżeli jedziemy powiedzmy na 5 biegu, po wciśnięciu pedału gazu, skrzynia przerzuca na niższy bieg, co daje nam więcej mocy i można wyprzedzić bardziej dynamicznie.
jeżeli jednak jedziemy na 4 biegu z prędkością obrotową np. 2000 rpm, a skrzynia zmieni nam na 5 bieg dopiero przy np. 3000 rpm, to leciutko upuszczając gazu, a potem leciutko dodając możemy sami zmienić na wyższy bieg przy niższej prędkości obrotowej niż zrobi to sam automat.

ogólnie biorąc automatyczna skrzynia biegów daje nam więcej możliwości niż manualna, jednak większość ludzi traktuje ją jak aparat fotograficzny - nastawiamy na "auto" i z głowy, a to że tam jest sporo możliwości, wykorzystują je tylko nieliczni.

porównanie samochodu Audi A4 z silnikiem 2,0 TDI 190KM ze skrzynia manualną i automatyczną:
Załączniki
Audi A4 2,0 TDI.jpg
Cyryl
 
Posty: 1514
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mechanizm

Postprzez Marcel2727 » wtorek 26 listopada 2019, 13:37

Nic mi się nie pomieszało, a Ty masz lekturę na dzisiaj skoro chcesz komuś doradzać o automatach, a mianowicie "kickdown".
Marcel2727
 
Posty: 239
Dołączył(a): środa 14 sierpnia 2019, 23:11

Re: Mechanizm

Postprzez Cyryl » wtorek 26 listopada 2019, 18:10

to jest nazwa bardzo jakby samą nazwą ograniczająca możliwości kierowcy, bo w automacie można zmieniać biegi i dół i w górę według własnego uznania, a nie w tym momencie jak "chce" skrzynia i nie kopiąc, ale bardzo delikatnie operując gazem.

"kickdown" to bardzo mocne uproszczenie, ale jak chcesz używać automatycznej skrzyni w bardzo ograniczonym zakresie, to ta nazwa jest w zupełności wystarczająca.
Cyryl
 
Posty: 1514
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mechanizm

Postprzez ks-rider » wtorek 26 listopada 2019, 21:49

Marcel2727 napisał(a):Nic mi się nie pomieszało, a Ty masz lekturę na dzisiaj skoro chcesz komuś doradzać o automatach, a mianowicie "kickdown".


Cyryl w prosty sposob wytlumaczyl Ci jak to dziala, Kick Down nie naciska zadnego guzila tylko po prostu zwiekszala sie obroty i bieg zostaje zredukowyny w dol.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 2610
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości