EGZAMIN NA EGZAMINATORA

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Znak STOP

Postprzez Adacho » niedziela 22 marca 2009, 00:07

A jak jest interpretowane niezatrzymanie się w związku ze znakiem STOP?
Tabela 12 na razie nie przewiduje takiej sytuacji. Czy w każdej sytuacji jest to traktowane jak spowodowanie zagrożenia i egzamin powinien być przerwany?
Z tego co słyszałem WORD Katowice dostał interpretację z Ministerstwa Infrastruktury że należy przerywać egzamin w przypadku kandydatów na kierowców. Ale czy to samo dotyczy egzaminu dla egzaminatorów??
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Postprzez luckyboy » niedziela 22 marca 2009, 22:47

Borys_q napisał(a):Co do placu tyczka i linia to jest błąd i drugie podejście, egz przerywa stworzenie zagrożenia(nieprwidłowe światła nie domknięte dzwi etc. .............., ma zastosowanie tabela dwanaście, dwukrotne nieprawidłowe wykonanie zadania egzaminacyjnego PRZERYWA egzamin. Polecam lekturę Dz.U 217 tam wszystko jest.


Przygotowuje się do egzaminu i nie rozumiem dlaczego "tyczka i linia to jest błąd" - gdzie to jest napisane?? W § 29 pkt 4 jest napisane że:

Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) bezpośrednie stworzenie zagrożenia dla zdrowia lub życia osób;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
3) najechanie na pachołki lub tyczki
.

Zatem zgodnie z:

§ 62. 1. Osoba egzaminowana uzyskuje negatywny wynik egzaminu praktycznego w zakresie określonego rodzaju uprawnienia i egzamin ten ulega przerwaniu, jeżeli:
1) dwukrotnie nieprawidłowo wykona to samo zadanie egzaminacyjne;
2) nieprawidłowo ustali ocenę z egzaminu;
3) w czasie wykonywania zadań egzaminacyjnych dojdzie do zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, spowodowanego przez osobę egzaminowaną.

przejechanie/najechanie na linie i tyczki tez powinno przerwac egzamin......

Jak to w końcu jest?? Raz wypada odwołać się do "programu" dla kandydatów na kierowców (Tabela12), a za drugim razem jest to niedozwolone??

Przewertowałem ustawe i nie moge zrozumiec dlaczego raz najechanie na tyczki to "zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego" a drugi raz "dwukrotnie nieprawidłowo wykonane zadanie egzaminacyjne" - dobrze to rozumuje??

"Wszystko jest w 217-tce" - tylko gdzie??:)
luckyboy
 
Posty: 63
Dołączył(a): sobota 17 lutego 2007, 00:52
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Adacho » poniedziałek 23 marca 2009, 00:13

§ 29 na który się powołujesz dotyczy tylko egzaminu dla kandydatów na kierowców.
W rozdziale 9 "217-tki" nie ma sprecyzowanych przypadków stworzenia zagrożenia (linia, tyczka, pachołek) za które należałoby przerwać egzamin.
Spójrz do załącznika 17, tabela 2, gdzie w zadaniu nr 2, kryteria oceny to m.in. "nienajeżdżanie na linie, krawężniki, pachołki i tyczki..." co oznacza, że np. najechanie na linię lub pachołek powoduje błąd w zadaniu i jego powtórzenie.
I tu pojawia się paranoja:
kandydaci na kierowców przy potrąceniu pachołka mają przerywany egzamin, a kandydaci na egzaminatorów powtarzają zadanie :?:
Ostatnio zmieniony poniedziałek 23 marca 2009, 13:57 przez Adacho, łącznie zmieniany 1 raz
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Postprzez Borys_q » poniedziałek 23 marca 2009, 10:26

Najechanie na tyczke świadczy o możliwości stworzenia zagrozenia.

Egzamin na egzaminatora przerywasz jeśli doszło do stworzenia zagrozenia.

A dla kierwoców par.30 ust.4

Widzisz różnice??


Czytać ze zrozumieniem.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez viera » poniedziałek 23 marca 2009, 13:31

luckyboy

Czytać ze zrozumieniem.
jak ci napisał Borys
Jeżeli tego nie potrafisz to czarno dla ciebie widze możliwość zdania tego egzaminu
viera
 
Posty: 159
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 20:52

Postprzez Adacho » poniedziałek 23 marca 2009, 13:55

Jest to logiczne i rozsądne, tylko czy zawsze tak to interpretuje komisja??
A np. przejechanie kołem poza linię nie przerywa egzaminu tak jak w przypadku kandydatów na kierowców kat.B??
Jeszcze jedna ciekawostka jeśli chodzi o egzamin dla kierowców:
przejechanie poza linie lub potrącenie tyczki czy pachołka dotyczy tylko kat. B i B1, czyli zdając np na kat.C można potrącić tyczkę i powtarza się zadanie:)
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Postprzez kopan » poniedziałek 23 marca 2009, 13:59

Adacho

Dobrze kombinujesz i się nie przejmuj tego typu opiniami.
Jak to łatwo przychodzi komuś wmawiać żeby czytał ze zrozumieniem.
I kto to mówi??
Ano osoby nie potrafiące odróżnić:
-dojdzie do stworzenie zagrożenia.
od
- zachowania osoby egzaminowanej świadczące o możliwości stworzenia zagrożenia.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez luckyboy » poniedziałek 23 marca 2009, 14:01

Dzieki za wyjasnienia;) Jasno i na temat - przekonalem sie ze nie warto uczyc sie po nocach:)
luckyboy
 
Posty: 63
Dołączył(a): sobota 17 lutego 2007, 00:52
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Adacho » poniedziałek 23 marca 2009, 20:12

OK. Czyli temat zamknięty.
Ale co z tym znakiem STOP? Mam rozumieć że jeżeli egzaminowany kandydat na egzaminatora nie zatrzyma się w związku ze znakiem STOP i nie dojdzie do zagrożenia ruchu, to nie należy przerywać egzaminu tylko traktować to jako błąd?
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Postprzez Borys_q » poniedziałek 23 marca 2009, 22:38

Ja bym to tak potraktował, ale nie jestem pewien i za to nie ręcze.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Adacho » poniedziałek 23 marca 2009, 23:45

A co inni koledzy na to?
Czy jest ktoś kto ma jakieś doświadczenia z takim przypadkiem?
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Postprzez Falkolm » wtorek 24 marca 2009, 23:21

Ja bym nie liczył aby kandydat na egzaminatora przed znakiem stop się nie zatrzymał ale tak właśnie powinno być - nieprawidłowe wykonanie zadania i.
Falkolm
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 28 marca 2008, 22:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez XPepeX » środa 01 kwietnia 2009, 00:18

jeśli nie zatrzyma się na "STOP"-pie i nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowy tzn. nie będą jechały żadne pojazdy z ktorymi mogłobu dojść np. do kolizji jest to traktowane jako 1 błąd, ponieważ w tabeli nr 12 nie ma nic o tym i nie ma powodu do przerwania egzaminu. Jeśli natomiat dojdzie do zagrożenia w ruchu drogowym wtedy wiadoma rzecz- przerywamy lub gdy będzie to 2 błąd w- przypadku egzaminu na egzaminatora przerywamy go (w przypadku egzaminu dla kandydatów na kierowców nie przerywamy. 8)
XPepeX
 
Posty: 133
Dołączył(a): wtorek 06 stycznia 2009, 17:07
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez kopan » sobota 04 kwietnia 2009, 21:34

Czy?? najechanie na pachołki lub tyczki lub przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk.
Skutkuje przerwaniem egzaminu

A) w przypadku każdej kategorii prawa jazdy.
B) wyłącznie przy kat B i B1
C) nie dotyczy kat C+E
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez Adacho » sobota 04 kwietnia 2009, 22:18

Wg. mnie odpowiedzi B i C są prawdą.
Warunki panowania nad pojazdem dotyczą kat. B i B1 (Dz.U.nr 217, par. 29, ust. 3 i 4)
Adacho
 
Posty: 47
Dołączył(a): niedziela 05 października 2008, 19:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości