Hamowanie silnikiem ?

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Hamowanie silnikiem ?

Postprzez dylek » niedziela 18 stycznia 2015, 23:50

Pytanie do udzielających się tutaj egzaminatorów :D
Czy w waszych WORDach pojawiły się czasem jakieś "mondre" interpretacje wymagań tego punktu ?
Chodzi mi o przełożenia skrzyni biegów. W większości pojazdów "czwórka" to przełożenie 1:1 , a piątka to nadbieg - w związku z tym de facto trudno na tych przełożeniach osiągnąć wyhamowywanie pędu pojazdu samym puszczeniem gazu.
Jakieś wytyczne o redukowaniu do 3 lub 2 czy normalne, zdroworozsądkowe podejście do tematu, że w gruncie rzeczy chodzi o wyeliminowanie odruchu wciskania sprzęgła przed rozpoczęciem hamowania ?

P.S. Pytanie zadaję, bo w FAQ kilka słów przydałoby się o tym skrobnąć ze względu na częstość pojawiających się teraz o to pytań, a nie chcę tam głupot popisać.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 19 stycznia 2015, 01:05

TAK!

...bo pięknie sam sobie odpowiedziałeś!
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez dylek » poniedziałek 19 stycznia 2015, 01:12

TAK - "mondre" wytyczne, czy TAK - zdrowy rozsadek ? :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 19 stycznia 2015, 13:17

Zdrowy rozsądek! - takie moje zdanie.
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez Makabra » poniedziałek 19 stycznia 2015, 14:35

Jesteś egzaminatorem mshtal?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez rusel » poniedziałek 19 stycznia 2015, 15:21

Nie ma wytycznych póki co, ale "problem" może się pojawić, będzie zebranie, będą jakieś ustalenia to dam znać.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 19 stycznia 2015, 23:26

Wytyczne, ustalenia?

Albo ktoś potrafi egzaminować albo potrzebuje wzorów, tabelek i wytycznych.
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez skov » wtorek 20 stycznia 2015, 18:42

Wszędzie tam gdzie są niejednoznaczne zapisy prawne tam jest problem z ich interpretacją. Wtedy zachodzi potrzeba ujednolicenia stanowiska choćby na obszarze działania danego WORDu.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » środa 21 stycznia 2015, 10:23

skov napisał(a):Wszędzie tam gdzie są niejednoznaczne zapisy prawne tam jest problem z ich interpretacją. Wtedy zachodzi potrzeba ujednolicenia stanowiska choćby na obszarze działania danego WORDu.


A co w przypadku Eko jest niejednoznaczne?
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez rusel » środa 21 stycznia 2015, 11:29

Albo ktoś potrafi egzaminować albo potrzebuje wzorów, tabelek i wytycznych.


Jeden potrafi, drugi nie potrafi a pracuje. Tu chodzi o w miarę spójną politykę, żeby nie było kontrowersji, ten mnie oblał, tamten nie oblał.

Poza tym gdzie jest ten moment kiedy należy dać wynik N? po 3 skrzyżowaniach? 5? pod koniec egzaminu? A może po dwóch błędach? 2x błędny przejazd przez skrzyżowanie (nieprawidłowy ecodriving).
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 26 stycznia 2015, 20:23

rusel napisał(a):
Jeden potrafi, drugi nie potrafi a pracuje. Tu chodzi o w miarę spójną politykę, żeby nie było kontrowersji, ten mnie oblał, tamten nie oblał.


Dopóki oceniać będzie człowiek dopóty będzie subiektywizm i to nie tylko w zakresie ekojazdy.

rusel napisał(a):Poza tym gdzie jest ten moment kiedy należy dać wynik N? po 3 skrzyżowaniach? 5? pod koniec egzaminu? A może po dwóch błędach? 2x błędny przejazd przez skrzyżowanie (nieprawidłowy ecodriving).


Nie bardzo rozumiem dlaczego w przypadku oceny zadań dotyczących jazdy energooszczędnej stosujesz określenie skrzyżowanie!?

Zadania te nie wiążą się ze skrzyżowaniami (poza niektórymi przypadkami jedynie).
Wynik "N" należy się wówczas kiedy egzaminowany nie potrafi rozpędzać się w sposób określony kryteriami (tu UWAGA - jestem przeciwnikiem wartości obrotowych tam podanych!!!) i tak stwierdzi egzaminator lub jeśli nie potrafi stosować hamowania silnikiem do wytracania prędkości - czyli np. notorycznie wciska sprzęgło bez najmniejszej potrzeby.

Uważam, że te same elementy były oceniane od lat tylko w sposób parametryczny a nie w kategoriach zadań ale konsekwencje braku tych umiejętności były takie same jak dzisiaj!
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez Makabra » poniedziałek 26 stycznia 2015, 21:17

mshtal napisał(a):
rusel napisał(a):Poza tym gdzie jest ten moment kiedy należy dać wynik N? po 3 skrzyżowaniach? 5? pod koniec egzaminu? A może po dwóch błędach? 2x błędny przejazd przez skrzyżowanie (nieprawidłowy ecodriving).


Nie bardzo rozumiem dlaczego w przypadku oceny zadań dotyczących jazdy energooszczędnej stosujesz określenie skrzyżowanie!?

Zadania te nie wiążą się ze skrzyżowaniami (poza niektórymi przypadkami jedynie).
Wynik "N" należy się wówczas kiedy egzaminowany nie potrafi rozpędzać się w sposób określony kryteriami (tu UWAGA - jestem przeciwnikiem wartości obrotowych tam podanych!!!) i tak stwierdzi egzaminator lub jeśli nie potrafi stosować hamowania silnikiem do wytracania prędkości - czyli np. notorycznie wciska sprzęgło bez najmniejszej potrzeby.

Uważam, że te same elementy były oceniane od lat tylko w sposób parametryczny a nie w kategoriach zadań ale konsekwencje braku tych umiejętności były takie same jak dzisiaj!


Ruselowi chodzi o jakieś kryteria, a Ty piszesz ogólnie. ALbo ulewają wszystkich nawet tych którzy raz za dużo wcisnęli sprzęgło, albo nikogo bo żaden nie jechał na wciśniętym sprzęgle dosyć długo. Tak samo jest z jazdą lewym pasem ruchu na pustej jezdni. Ile metrów trzeba pokonać żeby wpisać błąd za jazdę lewym pasem?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 26 stycznia 2015, 21:39

Makabra napisał(a):
Ruselowi chodzi o jakieś kryteria, a Ty piszesz ogólnie. ALbo ulewają wszystkich nawet tych którzy raz za dużo wcisnęli sprzęgło, albo nikogo bo żaden nie jechał na wciśniętym sprzęgle dosyć długo. Tak samo jest z jazdą lewym pasem ruchu na pustej jezdni. Ile metrów trzeba pokonać żeby wpisać błąd za jazdę lewym pasem?



To jeszcze raz zaakcentuję że NIE MA MATEMATYCZNEGO WZORU na poprawne prowadzenie egzaminu!

Albo ktoś to potrafi albo powinien zmienić zawód. Wiele lat temu od jednego z egzaminatorów"starej gwardii" usłyszałem opinię, że każda decyzja może być dobra pod warunkiem, że egzaminator ma absolutną pewność co do jej słuszności i potrafi ją merytorycznie uzasadnić - zgadzam się z tym stwierdzeniem.
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez rusel » poniedziałek 26 stycznia 2015, 22:33

Ja juz znam zbyt wielu starszych egzaminatorów którzy uzasadniają swoje decyzje w oparciu o swoje indywidualne postrzeganie przepisów do tego stopnia ze wynik egzaminu zależeć będzie nie od bledu a od egzaminatora który jest jego swiadkiem.

Mshtal
Ecodriving możesz oceniac jedynie w zadaniach wiec nie rozumiem tego sprzeciwu.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Hamowanie silnikiem ?

Postprzez mshtal » poniedziałek 26 stycznia 2015, 22:36

rusel napisał(a):Ecodriving możesz oceniac jedynie w zadaniach wiec nie rozumiem tego sprzeciwu.


Ecodriving JEST zadaniem sam w sobie!

Moim skromnym zdaniem idiotycznie ale tak zostało to zapisane.
mshtal
 
Posty: 312
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 19:39
Lokalizacja: mazowsze

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości