Jak sądzicie ??
Można tak zrobić, czy jest to błąd ??
jak skonczyl na lewym pasie i po wrzuceniu jedynki wrocil na prawy, to jeszcze dorzucil sobie zmiane pasa ciekawe czy sygnalizowal
na egzaminie bym sie nie czepial, sytuacja jest dosyc niejasna tzn nie nazwalbym tego zgodnie ze sztuka kierowania ale poki ladujac na lewym pasie nic nie jechalo z przeciwka wiec bledu nie ma, rownie dobrze moze zawracac sobie na osiem i to bez infrastruktury
dorzuce stanowisko prezesa krajowego stowarzyszenia egzaminatorow z ktorym akurat sie nie zgadzam
5. Zawracanie na ograniczonej szerokości:
Podstawowym kryterium manewru zawracania na ograniczonej szerokości jest wykonanie manewru przy nie więcej niż 3 krotnym sygnalizowaniu zmiany kierunku oraz obowiązkowe włączenie biegu wstecznego. Zawracanie na ograniczonej szerokości jest tożsame z zawracaniem „na trzy”.
· Zawracanie na ograniczonej szerokości na trzy to "kanon", na którym wykształciło się wiele pokoleń kierowców. To przede wszystkim gwarancja przygotowania kierowcy do bezpiecznego i profesjonalnego zachowania się przy realizacji tego manewru.
· Kwestionowanie podmiotowej zasady to sygnał do ośrodków szkolenia na „byle jakości” nie mówiąc już o wpływie takich zachowań na pogorszenie się bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
· Dokonane zmiany w Rozporządzeniu (R.S.E) w 2005 roku polegały między innymi na przeniesieniu większości zadań realizowanych na placu manewrowycm do „miasta”. Przeniesienie to dokonane zostało z całym „bagażem” obowiązujących zasad i kryteriów. To przeniesienie dotyczyło również zawracania na ograniczonej szerokości. Na placu zawracanie na ograniczonej szerokości pozostało obowiązujące dla kat. C,C1.
· Lapidarny zapis w instrukcji egzaminowania nie rozróżnia rodzajów zawracania (patrz p. 2), a różne rodzaje zawracania są powszechnie realizowane.
Uogólniając w/w aspekty egzaminator ma prawo zlecić wykonanie zadania poza arkuszem (a.p.e.p.) i ocenić go zgodnie z „obowiązującymi zasadami w tym zakresie.”
Na żadnym poziomie administracyjnym zawracanie na ograniczonej szerokości tzn. „na trzy” nigdy nie zostało uchylone jako niezgodne z obowiązującymi zasadami. Jest więc nadal obowiązującycm prawem.
ktos najwyrazniej wzial sobie to do serca i...
UWAGA : Do Krajowej Rady Audytorów przysłane zostały przez jednego z kolegów materiały dotyczące zakwestionowania negatywnej oceny dotyczącej zadania zawracania na ograniczonej szerokości ( zadanie wykonane zostało z pięciokrotną zmianą kierunku jazdy)