Obszar zabudowany, droga 2 jezdniowa i radio CB

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez slamyr » sobota 19 grudnia 2009, 21:44

Rozumiem pojęcia włączania się do ruchu, zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy i jak już napisałem wiem też, że autobus nie musi włączać kierunkowskazu :) Miałem na myśli łatwiejsze odczytanie intencji kierowcy komunikacji miejskiej, a co pokazuje życie ich zachowanie nie zawsze bywa czytelne ;)

oczywiście nie musi włączać kierunkowskazu ruszając z przystanku bez zatoki
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez glor » sobota 19 grudnia 2009, 23:00

Witam.

oskbelfer napisał(a):glor a możesz doprecyzować tę mocną stronę ??


Swoją opinie lub jak kto woli zdanie odnośnie sygnalizowania zatrzymania nie wynikajacego z przepisów ruchu drogowego oraz włączanie się do ruchu po zatrzymaniu jw. zajalem juz dużo wczesniej, np:
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 66&start=0

Pozdrawiam.
glor
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa 20 czerwca 2007, 10:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez oskbelfer » sobota 19 grudnia 2009, 23:43

edytowano/regulamin punkt 8

glor z tego linku wynika że Ty uważasz ze kierunkowskaz się włacza.
Cman zapytał Cie na jakiej podstawie prawnej tak twierdzisz - dalej nie czytałem.

Jesli nadal tak uważasz - to smiem twierdzić że uważasz źle :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez glor » niedziela 20 grudnia 2009, 01:14

Witam.
oskbelfer napisał(a):dalej nie czytałem.


No cóż..... bez komentarza.
Pozdrawiam.
glor
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa 20 czerwca 2007, 10:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez wooly » niedziela 20 grudnia 2009, 02:11

Koledzy skonczmy ten temat, nie ma co sie zastanawiac, kazdy jest za albo przeciw i tu nie ma co sie spierac. Wracajac do kierowcow tirow, hm, coz na cb czesto slychac jak rzucaja hiphopem z byle powodu i nie ma co sie znizac do ich poziomu, szkoda pouczac bo i tak to nie dociera, lepiej uwazac na nich co robia. mam CB i uzywam, przyklad jak jechalem przed egzaminem do Czestochowy korek na ktoryms zwezniu to jeden taki sie wpakowal na lewy pas przy zakazie
i blokowal osobowe, jak nadawali na niego to padlo tylko " co sie k*** krawaciarze beda spieszyc". tyle z mojej strony
[b][b][b]kúrwa JAK MAM USUNĄĆ KONTO Z tego pier dolone go forum??!!!!!!!@$$@@???????????[/b][/b][/b][/color]
wooly
 
Posty: 250
Dołączył(a): środa 07 października 2009, 11:41
Lokalizacja: СЕКТОР ГАЗА

Postprzez kopan » niedziela 20 grudnia 2009, 09:00

Kierowca autobusu ruszając z przystanku na jezdni powinien sygnalizować zamiar włączenia się do ruchu.
Jest to zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem – jest to informacja nie omijaj mnie bo będę się włączał do ruchu.

Zakaz wyprzedzania przez ciężarowe przy dwu i więcej pasach ruchu w jednym kierunku jest bezsensownym oznakowaniem dyskryminującym pojazdy ciężarowe.
Nie dziwi mnie zachowanie kierowców Tirów.
Dziwi mnie zachowanie drogowców – co przez ten zakaz chcą osiągnąć ??
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » niedziela 20 grudnia 2009, 12:20

kopan napisał(a):Kierowca autobusu ruszając z przystanku na jezdni powinien sygnalizować zamiar włączenia się do ruchu.
Jest to zgodne z przepisami i zdrowym rozsądkiem – jest to informacja nie omijaj mnie bo będę się włączał do ruchu.


Kóry przepis konkretnie mówi że właczając się do ruchu należy włączyć kierunkowskaz ??? Jest to niezgodne z przepisami, natomiast czy ze zdrowym rozsądkiem - nie negują - jednak nie łaczę tego z twierdzeniem nieomijaj mnie bo będę właczał się do ruchu ponieważ żaden przepis nie zabrania omijania pojazdu który włacza się do ruchu.
Zabranianie omijania pojazdu (nawet autobusu) byłoby "bzdurne" gdyż znajdujac się w połowie długości w/w pojazdu należałoby stanąć i czekać aż przegubowiec ruszy.


kopan napisał(a):Zakaz wyprzedzania przez ciężarowe przy dwu i więcej pasach ruchu w jednym kierunku jest bezsensownym oznakowaniem dyskryminującym pojazdy ciężarowe.
Nie dziwi mnie zachowanie kierowców Tirów.
Dziwi mnie zachowanie drogowców – co przez ten zakaz chcą osiągnąć ??


Nie jest bezsensowne i niedyskryminuje jeżeli na takiej drodze jest bardzo duże natężenie ruchu i bardzo dużo samochodów ciężarowych porusza sie po tej drodze.
Skoro jest ograniczenie dla cięzarówek do 50 km/h to logicznym jest (przynajmniej dla mnie) że cięzarówki powinny jechac prawym pasem i niewyprzedzać się, pozostawiając lewy pas dla pojazdów kórych ograniczenie niedotyczy.

Mnie natomisat DZIWI zachowanie kierowców samochodów cięzarowych którzy tłumaczą że przejechali na czerwonym świetle bo byli zbyt rozpędzeni i nie dali rady wyhamować. Przypadki takie są notoryczne w niektórych częściach kraju - stąd między innymi własnie na nietórych drogach pokazują się zakazy wyprzedzania pzez ciężarówki i ograniczenia (podnoszenie ) do jakiejś wartości.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » niedziela 20 grudnia 2009, 13:28

oskbelfer napisał(a):
Kóry przepis konkretnie mówi że właczając się do ruchu należy włączyć kierunkowskaz ??? Jest to niezgodne z przepisami, ..

A który przepis tego zabrania.
Z którymi przepisami jest to niezgodne.

oskbelfer napisał(a):
Skoro jest ograniczenie dla cięzarówek do 50 km/h to logicznym jest (przynajmniej dla mnie) że cięzarówki powinny jechac prawym pasem i niewyprzedzać się, pozostawiając lewy pas dla pojazdów kórych ograniczenie niedotyczy.


No więc po co dodatkowo zakaz wyprzedzania.??

Żeby ciągnikiem siodłowym, lub zespołem nieładowanym przypadkiem nie wyprzedzić ładowanego zespołu pojazdów.
A jak sie trafi walec wielośladowy to ciężarówki też za nim.
Już to widzę :lol:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » niedziela 20 grudnia 2009, 15:37

oskbelfer napisał(a):
Kóry przepis konkretnie mówi że właczając się do ruchu należy włączyć kierunkowskaz ??? Jest to niezgodne z przepisami, ..

kopan napisał(a):A który przepis tego zabrania.
Z którymi przepisami jest to niezgodne.

Na studiach prawniczych jest przedmiot logika. Przedmiot ten jest obowiązkowy. Jest to jeden z trudniejszych egzaminów na prawie (ja tak to oceniam). Stopień trudności jest podobny jak egzamin weryfikacyjny dla egzaminatorów prawa jazdy. Wiem - ponieważ zdawałem i jeden i drugi. Logika jest po to by prawnicy nie tworzyli "baboli prawnych".
Przy rozpatrywaniu zapisów prd staram się stosować logikę a przedewszystkim obiektywność wobec samego siebie. :)
Tak na marginesie - nie odpowiada się na pytanie zadając pytanie :)
Kopan skoro jednak tak pytasz o przepis to jednak odpowiem :D
Art 17 a zwłaszcza ust 2 tego artykułu oraz art 22 a zwłaszcza ust 5 tego artykułu. :o
Podczas tej dyskusji należy też właczyć (zamiast kierunkowskazu):) chęć korzystania z logiki a nie filozofii :) :)

oskbelfer napisał(a):
Skoro jest ograniczenie dla ciężarówek do 50 km/h to logicznym jest (przynajmniej dla mnie) że ciężarówki powinny jechac prawym pasem i niewyprzedzać się, pozostawiając lewy pas dla pojazdów kórych ograniczenie niedotyczy.

kopan napisał(a):No więc po co dodatkowo zakaz wyprzedzania.??

Żeby ciągnikiem siodłowym, lub zespołem nieładowanym przypadkiem nie wyprzedzić ładowanego zespołu pojazdów.

A jak sie trafi walec wielośladowy to ciężarówki też za nim.
Już to widzę :lol:


No własnie jak pisałem dla mnie to jest logiczne - jednak dla kierujacych cięzarówkami niezawsze:) I tam gdzie niema zakazu kierowca TIRa jadący pod górę 65 km/h jest wyprzedzany przez innego TIRa który jedzie 67 km/h. Zdarza sie to dość często - efekt jest taki że przez długi czas blokowane są dwa pasy.

Niewiem co to jest walec wielośladowy - jeśli zaś idzie o pojazd silnikowy wielośladowy to owszem tak :)
Ładnie to jest opisane w 220 pkt 3.2.27 :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez dylek » niedziela 20 grudnia 2009, 18:28

oskbelfer napisał(a):
kopan napisał(a):A który przepis tego zabrania.
Z którymi przepisami jest to niezgodne.

(...)
Art 17 a zwłaszcza ust 2 tego artykułu oraz art 22 a zwłaszcza ust 5 tego artykułu. :o
Podczas tej dyskusji należy też właczyć (zamiast kierunkowskazu):) chęć korzystania z logiki a nie filozofii :) :)


Hmmm... bez filozofowania.. jeden jest o ustąpieniu przy włączaniu do ruchu...drugi o tym kiedy musimy włączyć migadełko...

Na logikę biorąc żaden z tych art. nie zabrania włączenia migadełka...

Więc logicznie mówiąc odpowiedź jest nielogiczna ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez oskbelfer » niedziela 20 grudnia 2009, 18:56

kóry przepis mówi o właczaniu migadełka ???:)
do czego służy kierunkowskaz??

a skoro przepisy są jakie są to proponuję przy właczaniu się do ruchu wystawiać przez okno lewą nogę gdy ruszamy w lewo, a prawą rekę gdy ruszamy w prawo

czyż nie jest to zoologiczne :)??:)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » niedziela 20 grudnia 2009, 19:45

Dzięki ci Panie że nie zdawałem egzaminu z logiki i to jeszcze takiego egzaminu.

-Przepisy są w tym zagadnieniu klarowne.
I bynajmniej nie chodzi o przepisy związane z egzaminem z logiki a chodzi o przepisy odnośnie sygnalizowania manewrów.
Ponawiam pytanie. :arrow:
Jaki przepis zabrania sygnalizowania manewru włączania się do ruchu.
Dylek ci dokładnie w punkt :hmm: obalił te przepisy co niby miały zabraniać.

Więc szukaj dalej.
Życzę powodzenia. :arrow:

Ps. W celu sygnalizowania proszę nie wierzgać nogami i rencami bo to nie jest tematem tego wątku.
Gimnastyka to gdzie indziej. :arrow:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez dylek » niedziela 20 grudnia 2009, 20:06

Kopan - ale to nie oznacza, że uważam, iż kierowcy komunikacji mogą sobie migać lewym kierunkowskazem do woli tylko dlatego, że ruszają z przystanku wyznaczonego na jezdni...
Powiem więcej : zgodnie z przepisami nie zawsze wolno im to robić, a w warunkach miejskich przy w miarę zagęszczonym ruchu pojazdów wręcz rzadko wolno im to robić...
póki co tyle w kwestii przepisów i migania....
Niby nie zabraniają, ale to nie oznacza, że pozwalają....
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kopan » niedziela 20 grudnia 2009, 20:40

Teraz to Cię nie do końca rozumiem.

Czyżbyś się wycofywał na z góry upatrzone pozycje ??

Pewnie że nie zawsze im wolno używać dowoli kierunkowskazu.
Reguła jest taka pasażerowie w pojeździe mam zamiar włączyć się do ruchu lewy kierunkowskaz i obserwuję co się dzieje.
W zależności od tego co się dzieje działam odpowiednio.
Dwa pasy w jednym kierunku działam trochę inaczej.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez dylek » niedziela 20 grudnia 2009, 21:07

kopan napisał(a):Czyżbyś się wycofywał na z góry upatrzone pozycje ??
Nie, nie wycofuję się... zaraz po powstaniu tego tematu wyraziłem swoją dezaprobatę dla tego typu działań...
Pewnie że nie zawsze im wolno używać dowoli kierunkowskazu.
Cieszę się, że tu się zgadzamy ;)
Reguła jest taka pasażerowie w pojeździe mam zamiar włączyć się do ruchu lewy kierunkowskaz i obserwuję co się dzieje.
W zależności od tego co się dzieje działam odpowiednio.
Nie, reguła jest taka, że najpierw obserwuję, a potem ewentualnie jesli mogę to migam....
Dwa pasy w jednym kierunku działam trochę inaczej.

Powiem tak:
Przepisy jasno określają kiedy musimy migać... W pozostałych przypadkach nie zabraniają..
Ale przepisy jasno określają jak mamy używać kierunkowskazów...
zawczasu i wyraźnie..
i o to wyraźnie mi chodzi...
Skoro są 2 pasy... lecę lewym.... dojeżdżam, a tu mi koleś zaczyna migać lewym... oki.. zwalniam... niemal zamiera ruch na obu pasach, a on se prosto jedzie... Zasygnalizował wyraźnie, czy może ja niekumaty i niepotrzebnie zwalniałem ??
A jeśli 1 pas ?? To autobus nie rower... nie widzę zbliżając się do niego, czy on ruszając będzie coś omijał... Skoro nie będzie odjeżdżał od krawężnika to po co miga ?? by mnie zmylić ??

Jeśli miganie nie będzie czytelne dla innych, a nie jest nakazane - to niech mi nie migają i na drodze zamieszania nie sieją...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości