oskbelfer napisał(a):
Kóry przepis konkretnie mówi że właczając się do ruchu należy włączyć kierunkowskaz ??? Jest to niezgodne z przepisami, ..
kopan napisał(a):A który przepis tego zabrania.
Z którymi przepisami jest to niezgodne.
Na studiach prawniczych jest przedmiot logika. Przedmiot ten jest obowiązkowy. Jest to jeden z trudniejszych egzaminów na prawie (ja tak to oceniam). Stopień trudności jest podobny jak egzamin weryfikacyjny dla egzaminatorów prawa jazdy. Wiem - ponieważ zdawałem i jeden i drugi. Logika jest po to by prawnicy nie tworzyli "baboli prawnych".
Przy rozpatrywaniu zapisów prd staram się stosować logikę a przedewszystkim obiektywność wobec samego siebie. :)
Tak na marginesie - nie odpowiada się na pytanie zadając pytanie :)
Kopan skoro jednak tak pytasz o przepis to jednak odpowiem :D
Art 17 a zwłaszcza ust 2 tego artykułu oraz art 22 a zwłaszcza ust 5 tego artykułu. :o
Podczas tej dyskusji należy też właczyć (zamiast kierunkowskazu):) chęć korzystania z logiki a nie filozofii :) :)
oskbelfer napisał(a):
Skoro jest ograniczenie dla ciężarówek do 50 km/h to logicznym jest (przynajmniej dla mnie) że ciężarówki powinny jechac prawym pasem i niewyprzedzać się, pozostawiając lewy pas dla pojazdów kórych ograniczenie niedotyczy.
kopan napisał(a):No więc po co dodatkowo zakaz wyprzedzania.??
Żeby ciągnikiem siodłowym, lub zespołem nieładowanym przypadkiem nie wyprzedzić ładowanego zespołu pojazdów.
A jak sie trafi walec wielośladowy to ciężarówki też za nim.
Już to widzę :lol:
No własnie jak pisałem dla mnie to jest logiczne - jednak dla kierujacych cięzarówkami niezawsze:) I tam gdzie niema zakazu kierowca TIRa jadący pod górę 65 km/h jest wyprzedzany przez innego TIRa który jedzie 67 km/h. Zdarza sie to dość często - efekt jest taki że przez długi czas blokowane są dwa pasy.
Niewiem co to jest walec wielośladowy - jeśli zaś idzie o pojazd silnikowy wielośladowy to owszem tak :)
Ładnie to jest opisane w 220 pkt 3.2.27 :)