Redukcja biegów

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Redukcja biegów

Postprzez oskinstruktor » czwartek 29 grudnia 2011, 20:58

Nie sądzicie że uczenie się redukcji na forum jest co najmniej dziwne? Przecież ten sam zakręt można pokonywać na różne sposoby w zależności od sytuacji w jakiej się akurat znajdujemy. Co dopiero ogólnie o tym mówić!!!

Czasami jak czytam niektóre pytania kursantów to jestem przerażony. Nie przeraża mnie ich brak wiedzy, bo po to się uczą żeby się tego dowiedzieć, tylko brak możliwości dowiedzenia się tego od swojego instruktora. Szkoda mi takich kursantów, ich instruktorów też, tylko tych drugich szkoda mi "inaczej".

Nie chce dożyć chwili, kiedy którykolwiek z moich kursantów będzie tutaj zadawał podobne pytania. Jeżeli tak się stanie, znaczy że albo pora zmienić zawód, albo mocno się nad sposobem jego wykonywania zastanowić.
Avatar użytkownika
oskinstruktor
 
Posty: 772
Dołączył(a): wtorek 25 stycznia 2011, 23:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: Redukcja biegów

Postprzez Apostoleanu » czwartek 29 grudnia 2011, 21:51

No to fakt, ale mam jeszcze wątpliwości odnośnie gazu tzn. jak już przygazuję, puszczę lekko sprzęgło to nie naciskam gazu w te i wewte tylko tak do połowy trzymam w zależności w jakiej prędkości chcę jechać, tak? czy puszczam w którymś tam momencie?
"Nigdy nie kłóć się z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem."
Zapamiętaj.
Avatar użytkownika
Apostoleanu
 
Posty: 26
Dołączył(a): sobota 03 grudnia 2011, 17:53

Re: Redukcja biegów

Postprzez patgaw » poniedziałek 02 stycznia 2012, 19:52

http://www.youtube.com/watch?v=rkeHfC7Z ... re=related

mysle ze po tym filmiku nie powinienes miec wiecej pytan :D
jedynie dodam ze naciskanie 3 pedalow jedoczenie to nie wynika bynajmniej z tego ze noga mu sie zeslizgnela :D mozesz szukac na youtube i google: left foot braking albo heel and toe :twisted:

a tak na serio, ja to zawsze robie tak ze jak hamuje to wciskam sprzeglo, daje 2 i jak przyjdzie mi przyspieszac to dopiero puszczam sprzeglo razem z gazem, tak jak przy ruszaniu z miejsca.
a jak chcesz smiec wbity bieg jeszcze przed zakretem to podczas hamowania zmienieniasz na 2 i jeszcze podczas hamowania odpuszczasz sprzeglo bez gazu ale powoli, jedziesz na polsprzegle przez chwile, takto obroty silnika sie lagodnie zsynchronizuja z reszta ukladu napedowego.
patgaw
 
Posty: 48
Dołączył(a): środa 07 grudnia 2011, 19:06

Re: Redukcja biegów

Postprzez cman » poniedziałek 02 stycznia 2012, 20:11

patgaw napisał(a):a tak na serio, ja to zawsze robie tak ze jak hamuje to wciskam sprzeglo, daje 2 i jak przyjdzie mi przyspieszac to dopiero puszczam sprzeglo razem z gazem, tak jak przy ruszaniu z miejsca.

Skoro zawsze, to również na przykład na autostradzie, jadąc 140 km/h, kiedy przyblokuje Cię ciężarówka i w związku z tym hamujesz, to wciskasz sprzęgło i wrzucasz dwójkę, tak?


patgaw napisał(a):a jak chcesz smiec wbity bieg jeszcze przed zakretem to podczas hamowania zmienieniasz na 2 (...)

Również wtedy, kiedy będę ten zakręt wykonywał na drodze ekspresowej przy 120 km/h, tak?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Redukcja biegów

Postprzez andrzejinf » wtorek 03 stycznia 2012, 12:41

Ludzie nie uczcie sie zmiany biegów na pamieć. To kompletnie nie ma sensu, każdy sam musi wiedzieć i nauczyć się kiedy jak zmienić bieg. A co później będzie gdy wsiądzie z 1.4 punto do 4 litrowego diesla ?? Musisz słuchać silnika i sam wyczuć kiedy zmienić na odpowiedni bieg by auto nie wyło, nie szarpało i jechało płynnie...
http://www.webmind.com.pl
andrzejinf
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 03 stycznia 2012, 11:52

Re: Redukcja biegów

Postprzez patgaw » środa 04 stycznia 2012, 01:51

cman - w pierwszym poscie w tym teamcie bylo pytanie o skrzyzowanie no i dla mnie w domysle chodzi o miasto. skrzyzowania sie pokonuje z mala predkoscia bo trzeba czesto zatrzymac sie przed pasami czy cos no i dlatego zawsze robie to na drugim biegu.
nie masz co sie czepiac wyskakujac z autostrada czy cos bo to bez sensu, wiadomo o co mi chodzilo.
patgaw
 
Posty: 48
Dołączył(a): środa 07 grudnia 2011, 19:06

Re: Redukcja biegów

Postprzez daghda » środa 04 stycznia 2012, 02:09

patgaw napisał(a):skrzyzowania sie pokonuje z mala predkoscia bo trzeba czesto zatrzymac sie przed pasami czy cos no i dlatego zawsze robie to na drugim


Idąc tym tropem, jadąc na wprost w mieście 50 km/h i widząc zielone, mam zwolnić do 20 km/h? Przy skręcaniu sprawa oczywista...
Zostałem nauczony, by do skrzyżowania dojeżdżać bez gazu, tj. jechać na biegu. Ale żeby zwalniać...?
Není nutné plakat nad rozlitým mlékem - vždyť to není pivo. | Kultura kulturą, lecz prawo i zdrowy rozsądek ponad wszystko.

Była Lancia Lybra SW, jest Seat Ibiza II FL 1.9 SDI - Kapitan Snuja :D

Obrazek
Avatar użytkownika
daghda
 
Posty: 460
Dołączył(a): wtorek 04 października 2011, 21:42
Lokalizacja: Ostrava ČR / Rybnik PL

Re: Redukcja biegów

Postprzez lith » środa 04 stycznia 2012, 19:31

@patgaw nie wiem w jakim mieście mieszkasz, ale nawet w miastach jest cała masa skrzyżowań, które można pokonywać z prędkością przynajmniej 50-70km/h, więc jakiekolwiek wspominanie o 'zawsze dwójce' jest co najmniej dziwne. Poza tym nawet najzwyklejsze skrzyżowania bardzo często można pokonywać na 3ce. Do tego skrzynia biegów w każdym samochodzie może być inna i na innych biegach będzie się w poszczególnych sytuacjach jeździło.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Redukcja biegów

Postprzez patgaw » czwartek 05 stycznia 2012, 01:17

nie wiem czy wy powinniscie sie tego domyslec czy ja powinienem to napisac ale chodzilo mi oczywiscie o skrecanie na skrzyzowaniu.
patgaw
 
Posty: 48
Dołączył(a): środa 07 grudnia 2011, 19:06

Re: Redukcja biegów

Postprzez daghda » czwartek 05 stycznia 2012, 01:35

patgaw napisał(a):nie wiem czy wy powinniscie sie tego domyslec czy ja powinienem to napisac ale chodzilo mi oczywiscie o skrecanie na skrzyzowaniu.


No, z tamtej wypowiedzi nic takiego nie wynikało :-)
Není nutné plakat nad rozlitým mlékem - vždyť to není pivo. | Kultura kulturą, lecz prawo i zdrowy rozsądek ponad wszystko.

Była Lancia Lybra SW, jest Seat Ibiza II FL 1.9 SDI - Kapitan Snuja :D

Obrazek
Avatar użytkownika
daghda
 
Posty: 460
Dołączył(a): wtorek 04 października 2011, 21:42
Lokalizacja: Ostrava ČR / Rybnik PL

Re: Redukcja biegów

Postprzez cman » czwartek 05 stycznia 2012, 01:39

patgaw napisał(a):nie wiem czy wy powinniscie sie tego domyslec czy ja powinienem to napisac ale chodzilo mi oczywiscie o skrecanie na skrzyzowaniu.

http://maps.google.com/?ll=50.073005,19 ... 19&vpsrc=6 - mamy skrzyżowanie, mamy skręcanie i mamy prędkość podniesioną do 70 km/h. No i?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości